خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران:

سیاست‌های دولت مذاکرات هسته‌ای را از حالت فرسایشی بیرون آورد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دولت توانست مذاکرات را به سرانجام رساند و روند آن را از حالت فرسایشی بیرون آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای والامقام دولت تصریح کرد: شهید باهنر و شهید رجائی دو اسوه و دو انسان خدمتگزار بودند که با خدا معامله کردند و در این معامله عزت دنیا و آخرت را با خود همراه ساختند.

صدیقی ادامه داد:‌ای کاش همه مسئولان بدانند که دنیا گذراست و در ایفای مسئولیت های خود تلاش بیشتری داشته باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر هفته دولت و تقارن آن با ولادت امام رضا (ع) افزود: این تقارن نوید و امید آن را می‌دهد که عنایات حضرت علی‌بن‌موسی الرضا (ع) شامل حال مسئولان بشود و امیدواریم مسئولان برای مردم بتوانند این باور را ایجاد کنند که عاشق قدرت نیستند بلکه تشنه خدمت هستند.

وی با تقدیر از زحمات دولت یازدهم اظهار داشت: سیاست‌های دولت فعلی در مهار تورم و نوسان‌های ارزی قدم مثبتی بوده که باید از آن قدردانی کرد و همچنین طرح‌هایی نظیر طرح سلامت و افزایش سطح بهداشت عمومی از جمله کارهای برجسته و تابلوی زیبایی است که برای دولت قابل عرضه است.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌های دولت یازدهم برای به ثمر رساندن مذاکرات هسته‌ای افزود: در مسئله هسته‌ای طرف مقابل بنا بر آن داشت که روند مذاکرات را طولانی و فرسایشی کند که دولت با بهره گیری از هشدارهای حکیمانه رهبر بصیر و مومن انقلاب اسلامی توانست مذاکرات را به سرانجام برساند و روند مذاکرات را از حالت فرسایشی بیرون آورد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه دولت باید اهتمام بیشتری را نسبت به دغدغه‌های مردم داشته باشد افزود: دشمن در پس تحریم‌ها طراحی نفوذ کرده است و تلاش دارد‌‌ همان تزلزل‌ها و سوءظن‌ها را احیا کند.

صدیقی ادامه داد: دشمن در عرصه سیاسی تلاش دارد جامعه را به جامعه دو قطبی چند قطبی تبدیل کند و چالشی در این رابطه ایجاد کند و همچنین در عرصه فرهنگ تلاشهای دشمن برای مقابله با فرهنگ انبیاء است که برای این مقابله آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود.

وی همچنین با تاکید بر سایر محورهای مقابله در عرصه فرهنگ توسط دشمنان تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند روحیه انقلابی، ‌ استکبار ستیزی و شهادت طلبی را از بین ببرند و اسلام منطقی، ‌ عقلانی و وحیانی را به گونه‌ای دیگر نشان دهند. آنها میخواهند کشور را در انتخابات دوقطبی و دچار چالش سیاسی کنند

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به نحوه شکل گیری داعش در منطقه افزود: نحوه خشونت‌هایی که این گروه‌ها از خود نشان می‌دهند در قالب داعش بروز پیدا کرده اما فرهنگ ساز اصلی آن آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هستند.

وی گفت: مسئولان کشور فکر نکنند امروز که توافق شده سیاست‌ها و رفتار آمریکا و کشورهای غربی عوض شده است. آن‌ها دین‌ناپذیر و به دنبال نابودی نظام ما هستند و همه هدفشان این است که معنویت را از جامعه بشر حذف کنند.

امام جمعه موقت این هفته تهران، تصریح کرد: امروز باید مدیریت کلان کشور یعنی قوه قضائیه، قوه مجریه و قوه مقننه به دنبال ریشه‌کن کردن مواد مخدر به خصوص مواد صنعتی باشند. امروز بی‌بند و باری‌ها، ازدواج سپید و بالا رفتن سن ازدواج همه به دلیل مشکلات فرهنگی در کشور است. امروز اگر دانشگاه مختلط و بی‌حجابی در کشور نبود جوانان به دنبال تشکیل خانواده می‌رفتند. قوای سه گانه با مواد مخدر بویژه مواد مخدر صنعتی، واردات مشروب ها و بی بندوباری های فرهنگی مانند "ازدواج سفید" برخورد کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بر ضرورت قانون گرایی تاکید و تصریح کرد: در شرایط تنگ نباید قانون را کمرنگ کنیم. قانون حفاظ و سنگر امنیت ما است و همه باید در همه شرایط ولایتمدار باشند و حرمت مرزهایی که قوانین کشور را حفظ می‌کنند نگه دارند.

وی شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری را سنگرهای حفاظ عمود کشور عنوان و خاطرنشان کرد: دولت قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی جزو سنگرهای این کشور هستند. بنابراین حمله به این‌ها دردی را دوا نکرده و فقط دشمن را شاد می‌کند. چرا باید حفاظ‌ها و دیوار‌ها را برای دست‌اندازی دزد‌ها باز نگه داریم.

صدیقی ادامه داد: باید بچه دهاتی هم بتواند به دانشگاه برود. باید استعدادهای خفته‌ای که شناسایی نشده شناسایی شود. باید مجالی به شکوفایی این استعداد‌ها داد تا زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) فراهم کنیم.

وی در ادامه علم، آگاهی، تخصص، ‌مهارت، مدیریت در کار، سعه صدر، رعایت عدالت و عدم تبعیض را از ویژگی‌های مسئولان دولتی برشمرد و خاطرنشان کرد: اساسا بنده این تریبون را تریبون سازندگی می‌دانم و نظر به هیچکسی ندارم. قضات، نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران متوجه تبعیض نباشند چرا که تبعیض خلاف دین و شرع است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: باید در انتصاب‌ها دقت کنیم که تبعیضی صورت نگیرد که یک گروه خاص امور را به دست بگیرد چرا که این قابل قبول نیست.

وی بر ضرورت اجرای قوانین برای آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: باید قوانین در مورد دزدی که آفتابه می‌دزدد با آن گردن کلفتی که تخلف می‌کند یکی باشد و این جزو تاکیدات امیرالمومنین بوده است. به عبارتی دیگر باید اجرای قانون و قوانین جزایی به طور یکسان در مورد همه اجرا شود.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، یادآور شد: دولت جدید هم توانسته درجه علمی را حفظ کند اما روند شتاب علم نیازمند اهتمام جدی‌تر است. ما نباید از قافله علم دنیا عقب بمانیم. اگر یک روز توقف کنیم دیگر به آنان نمی‌رسیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به حوادث یمن و مردم مظلوم اشاره و اظهار کرد: مسئله یمن جزو مطالب جانسوز است. این شورای امنیت مرده سازمان ملل بی‌خاصیت حامی دزدان و متجاوزان فقط نشسته و تماشا می‌کنند و یک ملت زیر حملات سنگین آل سعود دست و پا می‌زنند. صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها داعیه تجزیه سوریه، عراق و یمن را دارند. این‌ها بنا دارند ما را تجزیه کنند تا یک حاکم وابسته که بر طبق دستورهای آن‌ها عمل کنند جایگزین کنند.

وی تصریح کرد: مسئله حج یک قصد است و همه مقاصد به خدا ختم می‌شود و بسیار نیکوست قدم زدن به سرزمین وحی و قدم زدن به عرفاتی که امام زمان در آن حضور فیزیکی خواهد داشت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به حجاج گفت: محور اصلی جهان اسلام مسئله فلسطین است و این هرگز فراموش نشود چراکه ام‌الفساد منطقه صهیونیست‌ها هستند اگر مشکل صهیونیست‌ها حل شود مشکل داعش و دیگر مشکلات خود به خود رفع می‌شود.

صدیقی در پایان افزود: دومین موضوع که حجاج باید مدنظر داشته باشند اسلام محمدی به جای اسلام آمریکایی و تشیع لندنی است تا جهان اسلام با اسلام واقعی و ناب آشنا شوند که اسلام زندگی و رأفت است.

کد خبر : ۳۰۰۷۳۷