خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رییس جمهور:

اقتصاد با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید در حال رونق گرفتن است

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید رونق اقتصادی شکل گرفته و به فضای سیاسی و اجتماعی کشور امید و نشاط بازگشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمد شریعتمداری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر اظهار داشت: مردم شهید پرور لرستان در راستای حفظ آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به حق سرمایه گذاری‌های عظیمی کرده و شهیدان بزرگواری در راه حفاظت از انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده‌اند.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر بیان داشت: دو روز پیش اعضای هیئت دولت در محضر مقام معظم رهبری حضور یافتند و ایشان در این دیدار فرمودند به رغم اینکه هفته دولت به نام این دو شهید بزرگوار مزین بوده و شهادت ایشان تاسف بار است اما نامگذاری این هفته به این دلیل بوده که نام این دو شهید جاودانه باقی بماند.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار همچنین فرمودند که هر چند شهیدان رجایی و باهنر دارای الگوهای مدیریتی ارزشمندی بودند اما چون دولت آن‌ها کوتاه بود و فرصت کمی برای ارائه الگوهای مدیریت اسلامی در جامعه داشتند آنچه که بیشتر توجه ما را به نام این دو شهید جلب می‌کند سجایای اخلاقی و انسانی این دو مدیر است.

شریعتمداری با بیان اینکه وقتی نام شهیدان رجایی و باهنر به میان می‌آید همه مردم این دو شخصیت را با اخلاق محمدی مترادف می‌دانند اضافه کرد: نام شهیدان رجایی و باهنر با نظم و انضباط، نماز، مردمی بودن و با مردم زندگی کردن، توجه به محرومان و محرومیت‌ها، مترادف است.

وی گفت: یادآوری هفته دولت این تکلیف را برای همه ما ایجاد می‌کند که بایستی راه این دو شهید بزرگوار را در کشور ادامه داده و یاد آن‌ها را گرامی بداریم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در آستانه ورود به سومین سال خدمت دولت تدبیر و امید این دولت با حضور در مرقد امام خمینی (رض) و حضور در بیت رهبری از رهنمودهای ایشان استفاده کردیم بیان داشت: این دولت به همه دنیا اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران برخواسته از آراء ملت ایران بوده و به اسلام و قرآن و راه ائمه اطهار مفتخر و پایبند است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم به جهانیان اعلام کرد با کفار و ستمگران در جنگ و ستیز بوده و با دوستان مودت دارد عنوان کرد: دولت تدبیر و امید تا ابد و تا هنگامی که خدمتگزار مردم است با ظالمان در خصم بوده و مظلومان را همراهی خواهد کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان داشت: مقام معظم رهبری در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ که دشمن بر خود غره شده بود و تصور می‌کرد که به دلیل برخی مناقشات سیاسی به یکپارچگی کشور لطمه زده است اعلام کردند که مردم بدانند رای آن‌ها حق الناس است و همگی از هر قوم و مذهب در این انتخابات شرکت خواهند کرد و حماسه سیاسی دیگری رقم خواهند زد.

شریعتمداری افزود: در این انتخابات ۷۳. ۳ درصد از مردم ایران شرکت کرده و شورای نگهبان نیز تصمیمی اتخاذ کرد که کاندیداهای مختلفی از جناح‌های گوناگون در این انتخابات حضور داشته باشند تا همه آحاد مردم در بین کاندیدا‌ها نماینده خود را مشاهده کرده و با امید پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی به انتخاب دولت تدبیر و امید توسط مردم در انتخابات سال ۹۲ اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ایران در این انتخابات با شکوه و آزاد به شعار تدبیر و امید و عقلانیت و خرد رای دادند و با حضور خود رستاخیز سیاسی دیگر در سپهر سیاسی ایران رقم زدند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه مردم کشور باید بدانند که همه موفقیت‌های دولت یازدهم در عرصه‌های داخلی و خارجی حاصل حضور گسترده آن‌ها در صحنه انتخابات سال ۹۲ و رای نافذ آن‌ها به دولت تدبیر و امید بوده است ادامه داد: حاصل این حماسه بزرگ مردمی بازگشت انسجام و یکپارچگی ملی و بازگشت امید و نشاط در فضای سیاسی و اجتماعی کشور بود.

شریعتمداری شکل گیری انتظارات عقلایی مثبت در فضای جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نتایج انتخاب دولت یازدهم دانست و گفت: کشور ایران با داشتن تمدنی عظیم همواره مورد حسد معاندین و ایادی کفر بوده است.

وی اولین برنامه دولت را خارج ساختن ایران از تحریم‌های دشمن خواند و تصریح کرد: مهم‌ترین مسئولیت رئیس جمهور خارج کردن ملت از انزوایی بود که دشمنان با رفتارهای سلطه طلبانه و ریاکارانه و برخی دوستان ناآگاه خلق کرده بودند.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان داشت: رئیس جمهور ایران جمعی از سربازان ملت را که بعد‌ها مقام معظم رهبری آن‌ها را غیور، شجاع و متدین خواندند وارد کاروان تیم مذاکره کننده کردند و مذاکرات سختی با قدرت‌های بزرگ جهان توسط این افراد آغاز شد و تا ۲۳ ماه این مذاکرات به طول انجامید و در ‌‌نهایت با هدایت رهبری نتایج روشنی از مذاکرات به دست آمد.

شریعتمداری اضافه کرد: تلاش تیم مذاکره کننده ایران در حالی بود که نظام سلطه مصوب کرده بود تا غنی سازی ایران متوقف شود هیچ توافقی نباید صورت گیرد و دشمنان به چیزی جز باز کردن پیچ و مهره‌های تاسیسات هسته‌ای ایران رضایت نمی‌دادند.

وی توجهات مقام معظم رهبری و پشتوانه رای ملت ایران را مهم‌ترین دست مایه تلاش تیم مذاکره کننده کشور دانست و گفت: در فضای آرامی که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در کشور به وجود آمد سیاست‌های اقتصادی مناسبی توسط دولت دنبال شد.

کد خبر : ۳۰۰۷۸۷