خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در قرقیزستان خبر داد:

برگزاری یازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قرقیزستان به‌زودی در بیشکک

سفیر ایران در قرقیزستان با بیان اینکه به زودی یازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در شهر بیشکک برگزار می‌شود، بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تأکید کرد.

به گزارش  ایلنا، در آستانه سفر رئیس جمهور قرقیزستان به جمهوری اسلامی ایران علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در  کنفرانس مطبوعاتی به پرسش‌های خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های گروهی قرقیزستان پاسخ داد.

در این کنفرانس مطبوعاتی سفیر کشورمان ضمن تبریک 31 اگوست روز استقلال جمهوری قرقیزستان به دولت و ملت این کشور، اظهار داشت: سفر رئیس جمهور قرقیزستان به جمهوری اسلامی ایران، گام جدید و مهمی در روند رو به توسعه روابط دوستانه دو کشور به شمار می‌رود.

نجفی با اشاره به جایگاه آسیای مرکزی و از جمله قرقیزستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، به همکاری‌های ایران با این منطقه به ویژه پروژه‌های زیربنایی اشاره و ابراز امیدواری کرد که هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موجود در روابط ایران با قرقیزستان بهره‌برداری شود.

سفیر کشورمان همچنین با اشاره به اینکه به زودی یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در شهر بیشکک برگزار می‌شود، ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور را حائز اهمیت برشمرد.

وی با اشاره به گسترش افراط گرایی خشونت‌آمیز در منطقه تصریح کرد: کشورهای منطقه بایستی با تلاش و عزم مشترک با این پدیده‌ها مقابله کنند.

سفیر کشورمان ضمن رد تفرقه افکنی مذهبی و فرقه گرایی، بر ضرورت هوشیاری ملت‌های منطقه نسبت به اهداف سوء جریانات حامی این گونه اقدامات تاکید کرد.

کد خبر : ۳۰۱۲۲۳