خبرگزاری کار ایران

ابتکار در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

توضیحات پرونده زمین‌خواری ورجین٬ لواسانات و میانکاله

رییس سازمان محیط زیست در مورد زمین‌خواری در برخی مناطق شمالی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار دولت ایلنا٬ معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران پس از جلسه هیات دولت اظهار داشت: بهترین نقطه ورجین، لواسانات و منطقه میانکاله در ناحیه دریای مازندران تصرف شده بود که با همکاری دادگستری برگردانده شد.

رئیس سازمان محیط زیست در مورد نحوه مقابله با پدیده ریزگرد و همکاری با عراق گفت: به‌دلیل ناامنی و شدت فعالیت گروه‌های تروریستی امکان تحقق این برنامه‌ها در عراق فراهم نشد٬ مضاف بر اینکه مشکل ناشی از پدیده ریزگردها با عراق، عربستان و مرز اردن و سوریه وجود دارد.

وی گفت: پدیده ریزگرد با ما همراه خواهد بود٬ چون این برنامه‌ها شکل منطقه‌ای به خود نگرفت٬ لذا ما در پی این بودیم که به‌صورت جهانی با این پدیده مواجه شویم که البته مورد قبول سازمان ملل قرار گرفت. در این زمینه سازمان ملل قبول کرد به جای یک صندوق منطقه‌ای، یک صندوق جهانی برای مبارزه با این پدیده شکل گیرد.

ابتکار درباره مهم ترین اقدامات زیست محیطی دولت یازدهم، به بازنگری، تدوین و اصلاح قوانین و مقررات به منظور پیشبرد برنامه‌های محیط زیست اشاره کرد و گفت: در این دوره شاهد احیای شورای عالی محیط زیست بودیم و در دو جلسه با حضور رئیس جمهور مصوبات خوبی به تصویب رسید؛ علاوه بر این 5 لایحه در رابطه با پروتکل ها و کنوانسیون های بین المللی در دست داشتیم.

وی گفت: لوایح مورد بررسی در مجلس٬ لوایح حفاظت از خاک، هوای پاک، ارزیابی زیست‌محیطی و حفاظت از تالاب‌ها هستند. البته آسیب‌شناسی شهری در موضوع هایی مانند پسماند، ترافیک و فضای سبز حمایت‌هایی را انجام می‌دهد؛ همچنین در مورد آلودگی هوا مصوبات متعددی در خصوص استاندارد، مقررات و گرد و غبار در دست داریم.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: با اجرای این مصوبات از اواخر سال 92 تاکنون در بخش نفت، بهبود کیفیت بنزین و گازوئیل و ارتقای استاندارد خودروهای تولید داخل اقدام کرده ایم که از بنزین یورو4 در 8 کلان شهر  توزیع شده است و در بحث آلودگی هوا، نتیجه دستگاه‌های سنجش سال 93 نسبت به 92 سالم‌تر بوده است.

کد خبر : ۳۰۱۳۹۴