خبرگزاری کار ایران

محمدجواد ظریف مطرح کرد:

آمادگی ایران برای گفت‌وگو با کشورهای منطقه و حل مشکلات آنها

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۰۴۲

وزیر امور خارجه کشورمان از اعلام آمادگی کشورمان برای گفت‌وگو با کشورهای منطقه و حل مشکلات آنها خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در دیدار با نخست وزیر الجزایر گفت: مذاکرات هسته‌ای تهدیدی علیه هیچ کشوری به شمار نمی‌رود و فرصتی مناسب برای دیپلماسی در منطقه است.

وی در این دیدار حل موضوع هسته‌ای را فرصتی برای دیپلماسی دانست و گفت: نشانه آن هم این بود که با کشورهای مستقل و درحال توسعه نمی‌توانند با زبان تهدید سخن بگویند بلکه با زبان تکریم و احترام باید سخن بگویند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اعلام آمادگی برای گفت‌وگو با کشورهای منطقه و حل مشکلات آنها اظهار داشت: گفت‌وگو باید بین کشورهای ذی‌نفع در مسایل منطقه‌ای وجود داشته باشد.

رییس دستگاه دیپلماسی کمک به گفت‌وگو میان این کشورها را از محورهای مهم تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

وی روابط دوجانبه ایران و الجزایر را مستعد گام‌های بزرگ‌تری دانست و اظهار امیدواری کرد کمیسیون اقتصادی دو کشور نیز نتایج بیشتری در این زمینه داشته باشد.

ظریف در این دیدار به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر است و بر همین اساس روابط با کشورهای دوست از اهمیت زیادی برخوردار است.

عبدالمالک سلال نخست‌وزیر الجزایر نیز در این دیدار گفت: ایران اقدام موثر در مذاکرات هسته‌ای انجام داده است و این نتیجه را به دولت و ملت ایران تبریک می‌گوئیم.

وی به روابط بسیار خوب دو کشور اشاره کرد و گفت: مصمم هستیم در فصای جدید ناشی از توافق هسته‌ای گام‌های بزرگ‌تری در جهت توسعه مناسبات فیمابین برداریم.

سلال افزود: باید همه کشورهای منطقه با درایت و حکمت در حل مشکلات منطقه گام بردارند.

نخست‌وزیر الجزایر به توافقات کمیسیون مشترک دو کشور اشاره کرد و گفت: پیگیری این توافقات در جهت تعمیق روابط دو کشور لازم است.

سلال به زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای اشاره کرد و خواستار فعال کردن حوزه‌های جدیدی اقتقادی بین ایران والجزایر شد.

ظریف قبل از این دیدار با همتای الجزایری خود هم دیدار و آخرین وضعیت روابط دوجانبه و زمینه‌های توسعه این روابط و مسایل منطقه‌ای را با رمضان لعماره مورد بحت و رایزنی قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز