خبرگزاری کار ایران

نایب رییس شورای فدراسیون روسیه در دیدار با جنتی:

برجام نشانه پیروزی دیپلماسی ایران در عرصه بین‌المللی است

نایب رییس شورای فدراسیون روسیه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نتیجه مذاکرات تهران و 1+5 را نشانه پیروزی دیپلماسی ایران در عرصه بین‌المللی خواند که در مذاکرات با 1+5 تحقق یافت.

به گزارش ایلنا، در دیدار علی جنتی با الیاس اوماخانوف که روز گذشته با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو انجام شد، مقام روسی گفت: دستاوردهای پیروزی دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای برای منطقه ارزشمند است.

وی با اشاره زمینه مساعد توسعه روابط تهران و مسکو به ویژه در زمینه فرهنگی، خواستار توجه مقامات مختلف روسیه و ایران به اراده سران دو کشور مبنی بر شتاب در ارتقای همکاری‌ها شد.

اوماخانوف که مسئولیت اداره بخش امور حج روسیه را برعهده دارد، با تاکید بر افزایش روابط پارلمانی و سفر متقابل هیات‌ها، زمینه‌های همکاری در امور حج بین دو کشور را فراوان خواند.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این دیدار با تاکید بر اینکه تهران مانند مسکو نگاه راهبردی به روابط دوجانبه دارد، توسعه روزافزون مناسبات را عامل نزدیک شدن دو ملت به یکدیگر خواند.

وی گفت: یکی از مهمترین زمینه همکاری، توسعه روابط فرهنگی ایران و روسیه است که حضور جمهوری اسلامی به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب امسال مسکو دستاورد آن است.

نمایشگاه کتاب مسکو که امروز با همراهی سرگئی ناریشکین رییس دومای روسیه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد و تا 15 شهریور ادامه دارد شاهد اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در غرفه ایران خواهد بود.

کد خبر : ۳۰۲۳۱۰