خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با بشار اسد مطرح کرد:

استمرار حمایت‌های همه‌جانبه ایران از سوریه

معاون وزیرخارجه کشورمان که به دمشق سفر کرده با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد و دو طرف در این دیدار مهم‌ترین موضوعات منطقه‌ای و روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایلنا٬ بشار اسد با تقدیر از حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور از سوریه در مبارزه علیه تروریسم تأکید کرد: بدون مبارزه جدی با تروریسم هیچ کار سیاسی حقیقی امکان‌پذیر نیست.

رئیس‌جمهور سوریه با استقبال از ابتکارعمل سیاسی جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل بحران سوریه، گفت: سوریه از ابتکار عمل سیاسی حقیقی که مبتنی بر واقعیت‌های موجود باشد٬ حمایت می‌کند.

معاون وزیرخارجه کشورمان نیز در این دیدار با تاکید بر «استمرار حمایت‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی از سوریه»، مهم‌ترین هدف از سفر را پیگیری طرح سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل بحران سوریه اعلام کرد که در سفر اخیر ظریف به دمشق مورد طرح و بحث قرار گرفت.

امیرعبداللهیان با اشاره به موفقیت مذاکرات هسته‌ای و فرصت بدست آمده متعاقب امضای توافق هسته‌ای، بر ضرورت بهره‌گیری از این فرصت جهت خروج موفق از بحران جاری تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزیرخارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات اخیر خودبا دمیستورا در بیروت، این دیدار را صریح، مفید و سازنده ارزیابی کرد و اظهار کرد: هر راه حل سیاسی باید نقش مردم سوریه را که مهم‌ترین محور است مورد توجه قرار دهد، مبارزه جدی با تروریسم را به شکل محوری و اساسی دنبال کند و نقش کلیدی و محوری رئیس‌جمهور سوریه را در هر طرح سیاسی در نظر داشته باشد.

معاون وزیرامورخارجه کشورمان در جریان سفر به دمشق همچنین با وائل حلقی نخست وزیر، ولید معلم وزیرخارجه و فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه و موضوع همکاریهای دوجانبه گفت‌گو کرد.

امیرعبداللهیان و فیصل مقداد قائم مقام وزیرخارجه سوریه همچنین با حضور در یک کنفرانس خبری مشترک، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

کد خبر : ۳۰۲۴۷۹