خبرگزاری کار ایران

رهامی در گردهمایی اصلاح‌طلبان گیلان:

قبل از اجماع اصلاح‌طلبان٬ به اجماع ملت ایران می‌اندیشیم/ شورای‌نگهبان سعه صدر داشته باشد

رئیس‌کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: ما قبل‌از اجماع اصلاح‌طلبان٬به اجماع ملت ایران می‌اندیشیم چون ایران بدون پشتکار همه ما ضرر می‌کند.

به گزارش ایلنا٬ حجت الاسلام محسن رهامی در گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان با عنوان «روایت حضور»٬ که عصر پنچ شنبه در سالن خاتم‌الانبیای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد٬ شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی را بر اساس ایده‌های اصلاح طلبانه و قانونمدارانه دانست و گفت: جمهوری اسلامی براساس این گفتمان به تدریج شکل گرفته است.

رئیس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داد: زمانی که منطقه درگیر تشتت و ترور و درگیری بود٬ علما و بزرگان ما مانند محقق خراسانی و نائینی به سمت مشروطیت حرکت کردند تا بتوانند دولت مستبد را کنترل کند.

رهامی با اشاره به اینکه حرکات همانطور که در علم پزشکی به سمت مطالعات جدید می‌رویم٬ افزود: در اصلاح ساختار حکومت نیز باید مطالعه و به سمت ایده‌های نو برویم و اگراین کار دیر صورت بگیرد٬ ضرر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه احزاب در کشورهای مختلف با برنامه حرکت می‌کنند٬ گفت: حزب می‌تواند با تربیت و آموزش به سازماندهی مردم بپردازد برای اینکه دولت‌های سالم بر سر کار بیایند که این یکی از مصادیق باقیات و صالحات است.

وی شورای شهر اسلامی و مجلس شورای اسلامی را از مصادیق حضور مردم و تحزب دانست و گفت: ما معتقدیم سیستم باید اصلاح شود.

وی گفت: آیا می‌توانید یک دلار از دولت نخست وزیر دوران جنگ پیدا کنید که از کشور خارج شده باشد؟ چون آن مجلس مو را از ماست بیرون می‌کشید! باید سیستم سالمی ایجاد کنیم که اداره کنندگانش علاوه بر به کارگیری افراد متخصص پاک‌دست باشند.

وی با اشاره به مجلس فعلی گفت: مجلسی که اکنون با تعداد سوالاتش از وزیران دولت یازدهم باعث فرسایش آنها شده آن زمانی که پول از کشور خارج و خزانه خالی می‌شد و این بحران‌های عظیم در کشور به وجود آمد کجا بود و حواسشان کجا بود؟

رئیس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه ما به دنبال نفی جریان دیگر نیستیم گفت: اصلاح‌طلبان خواستار یک انتخابات وسیع، با حضور همه جانبه و صندوق رای پر و مطمئن هستند.

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در انتخابات سال  ۹۲ گفت: ما به ملت بزرگ ایران می‌اندیشیم و ایران برای همه است. ما قبل از اجماع اصلاح‌طلبان٬ به اجماع ملت ایران می‌اندیشیم چون ایران بدون پشتکار همه ما ضرر می‌کند.

رهامی با اشاره به ظرفیت‌های احزاب بیان کرد: احزاب باید بر روی مسائلی مانند آسیب‌های اجتماعی و گسل‌ها، پایین آمدن سن اعتیاد و طلاق کار کنند و نباید همه کار‌ها بر دوش دولت باشد و باید احزاب در این مورد و برنامه داشته باشند. تلاش ما این است که تحزب را به عنوان یکی تجربه جهانی استان به استان اجرا کنیم. احزاب باید برنامه داشته باشند و بعد از ورود خود به مجلس بگویند بعد از حضور ما این آمار آسیب‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین با اشاره به شرایط منطقه‌ای گفت: در حالی که بسیاری از کشورهای همسایه ما دچار درگیری و بحران وسیع اجتماعی شده است ایران تبدیل به جزیره امن شده است. در حالی که ما ذیل منشور ۷ سازمان ملل قرار گرفته بودیم اما با درایت روحانی و ظریف نجات پیدا کردیم. با توجه به ذخایری موجود این ظرفیت را داریم که بتوانیم مسائل و مشکلات را حل کنیم.

وی همچنین خواستار سعه صدر شورا نگهبان شد و گفت: اگر کسی در دوران انتخابات ۸۸ در ستاد اصلاح طلبان بوده٬ نباید به این واسطه کارش غیر قانونی تلقی شود.

رهامی با بیان اینکه باید برای حل مسایل راه حل پیدا کنیم اظهار داشت: ما نگران این وضعیت هستیم که مردم نسبت به کارآمدی نظام دچار نا‌امیدی شنوند. مردم باید اطمینان پیدا کنند نظام همه معظلات را حل می‌کند.

رهامی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ گفت: مجموعه اصلاح طلبان نشان دادیم می‌توانیم جلوی تشتت آرا را بگیریم.

وی با اشاره به تجربه دولت‌های جنگ و اصلاحات گفت: نشان دادیم توسعه سیاسی کشور در سخت‌ترین شرایط هم قابل عمل است.

رئیس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تشریح وضعیت سخت دوران جنگ گفت: این در حالی بود که در دوران جنگ فروش نفت ما حتی به ۵دلار رسیده است. معامله‌ای که در وسط اقیانوس هند انجام می‌شد. رییس دولت اصلاحات کشور را با ۱۸ میلیارد تومان ذخیره ارزی به دولت بعدی تحویل داد اما دولت بعدی نتوانست از این فرصت استفاده کند.

کد خبر : ۳۰۲۵۸۴