خبرگزاری کار ایران

افخم در واکنش به اظهارات عادل الجبیر:

تهران برای تعمیق روابط دوستانه با همسایگان محدودیتی قائل نیست

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران همواره سیاست حسن همجواری و گسترش مناسبات با کلیه کشورهای همسایه را اولویت مناسبات خارجی خود دانسته و برای تعمیق‌ روابط دوستانه با همسایگان هیچگونه شرط و محدودیتی قائل نبوده است.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم در خصوص ارزیابی از اظهارات وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت: همسایگان ما به جای اینگونه سخنان٬ باید به سیاست‌های کمک به گروه‌های افراطی و تروریست و ایجاد امواج آوارگان در سوریه و عراق و کشتار بی‌حساب مردم بی‌گناه یمن پایان دهند.

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ مواضع واقع‌بینانه و سازنده در کمک به حفظ آرامش و امنیت منطقه تصریح کرد: پافشاری بر موضوعات نادرست که به مبانی تحلیلی آن نیز ایراد و ابهام جدی وارد است، جز هدر رفتن فرصت‌های پیش روی کشورهای منطقه و به تاخیر انداختن حل بحران‌های ناگوار جاری نتیجه‌ای ندارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه با تکرار آمادگی ایران برای گفت‌وگو و همکاری اظهار داشت: ایران همواره سیاست حسن همجواری و گسترش مناسبات با کلیه کشورهای همسایه را اولویت مناسبات خارجی خود دانسته و برای تعمیق روابط دوستانه با همسایگان هیچ گونه شرط و محدودیتی قایل نبوده است.

افخم تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران‌های منطقه، گفت‌وگو و راه حل سیاسی را بهترین روش می‌داند و مخالف حذف دیگران و سیاست‌های تحمیلی است و به کشور همسایه خود نیز توصیه می‌کنیم به جای بازی‌های خطرناک نظامی به گفت‌وگو روی آورد.

کد خبر : ۳۰۲۸۷۸