خبرگزاری کار ایران

شکوری‌راد:

اتحاد ملت از تمام ظرفیت خود برای تقویت انسجام اصلاح‌طلبان بهره‌خواهد گرفت

دبیر کل و برخی از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی عصر امروز با محمدرضاعارف دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این دیدار ابتدا علی شکوری‌ راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی؛ ضمن تشکر از عارف برای حضور در اولین کنگره حزب از مواضع سنجیده وی در تقویت همگرایی و انسجام اصلاح طلبان تقدیر کرد. 

شکوری‌راد در ادامه با تاکید بر این نکته که حزب اتحاد ملت به عنوان ظرفیتی جدید در جریان سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما نیز همراه و همگام با این جریان از ظرفیت و توان خود برای تقویت انسجام و اجماع اصلاح‌طلبان بهره خواهیم گرفت. 

دبیر کل این حزب در پایان ابراز امیدواری کرد در سایه تداوم این گفت‌وگو‌ها تعامل و همدلی این مسیر هموار‌تر شود.

در ادامه آذر منصوری عضو شورای مرکزی این حزب نیز با تاکید بر بهره‌ گیری از همه ظرفیت‌های جریان سیاسی اصلاح طلب از حرکت مسئولانه عارف در انتخابات ۹۲ قدردانی کرد. 

وی نیز بیشترین قوت اصلاح‌ طلبان را درک و پذیرش ائتلاف از جانب همه طیف‌ها قلمداد کرد و اظهار امیدواری کرد حرکت عارف به عنوان یک حرکت و نماد مسئولیت پذیری اصلاح طلبان و نقطه قوت اصلاح طلبان بتواند در حرکت رو به جلو آن‌ها ترویج و جریان سازی شود.

منصوری لازمه اصلی اجماع را گذشتن از منافع فردی و توجه به منافع جمع و مصالح کشور بر شمرد. 

انصاری عضو هیئت موسس و عضو شورای مرکزی این حزب نیز بر ضرورت حفظ انسجام در طیف اصلاح طلبان تاکید کرد. 

حجت شریفی دیگر عضو شورای مرکزی حزب اتحاد بر تقویت اخلاق در سیاست به عنوان اصلی که باید بیشتر به آن پرداخته شود تاکید کرد و حرکت عارف در انتخابات ۹۲ را نماد قوت گرفتن اخلاق در سیاست و توجه جریان اصلاح طلب قلمداد کرد.

محمدرضا عارف نیز در این دیدار با تبریک آغاز فعالیت این تشکل سیاسی بر ضرورت تقویت انسجام بخشی در مجموعه اصلاح‌طلبان تاکید کرد و گفت: شکل گیری احزاب مختلف در دوران جدید بخصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری نوید بخش نشاط سیاسی در کشور است و وظیفه همه فعالان سیاسی است که در حفظ این فضا و ارتقاء آن تلاش کنند و فعالیت‌های خود را در قالب تشکل‌های شناسنامه دار و رسمی سامان دهی کنند. 

وی حضور حزب اتحاد ملت را به عنوان یک ظرفیت موثر در مجموعه اصلاح طلبان دانست و ادامه داد: مطمئنا تاسیس یک تشکل سیاسی به روند توسعه سیاسی در کشور کمک می‌کند و نباید تصور شود تشکیل یک حزب باعث کمرنگ شدن احزاب دیگر می‌شود چرا که در فضای رقابتی علاوه بر افزایش نشاط سیاسی به تقویت تحزب در کشور نیز کمک می‌شود. 

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت آسیب‌شناسی رفتارهای گذشته تاکید کرد و گفت: خواهران و برادران عزیز در حزب اتحاد ملت از چهره‌های مومن و متعهد به نظام اسلامی هستند و بعضا مسئولیت‌هایی در سطح کلان عهده دار بودند و مطمئنا تلاش خواهند کرد با استفاده از تجارب تلخ و شیرین گذشته روش و منش اعتدالی را که جوهره اصلی اصلاح طلبی است در سیاست ورزی در پیش بگیرند. 

وی بر ضرورت شکل گیری احزاب قدرتمند و فراگیر و نقش آفرینی موثر آن‌ها در انتخابات مجلس تاکید کرد و گفت: تلاشی که تاکنون برای شکل گیری اجماع مبنی بر واگذاری ائتلاف به حوزه‌های انتخاباتی در بسیاری از استان‌ها صورت گرفت نطقه قوت اصلاح طلبان محسوب می‌شود و باید تلاش کرد در استان‌های باقی مانده این ساز و کار اجرایی شود. 

عارف در بخش دیگری از سخنان خود به وفاداری اصلاح طلبان به انقلاب اسلامی و راه و خط رهبر فقید انقلاب اشاره کرد و گفت: در صف اول مبارزات در رژیم گذشته افرادی حضور داشتند که امروز با هویت اصلاح طلبی شناخته می‌شوند بعد از انقلاب اسلامی هم در راه و خط امام خمینی (ره) بودند و در ۸ سال دفاع مقدس هم حضور موثری در جبهه داشتند و جزء ولایت مدار‌ترین افراد هم محسوب می‌شوند حال کسانی‌که به برکت انقلاب اسلامی صاحب تریبونی شده‌اند با چه جسارتی به خود اجازه می‌دهند اصلاح طلبان را فتنه گر و و ضد ولایت فقیه معرفی کنند؟ عده‎ای که این اتهامات را به اصلاح‌طلبان می‌زنند کاش جسارت این را هم داشتند که بگویند در زمان پیروزی انقلاب چه می‌کردند. 

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان به تغییر و اصلاح در چارچوب ارزش‌ها و قانون اساسی برای اصلاح برخی نابسامانی‌ها معتقدند، خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان خود را جزء نظام می‌دانند و تا بن دندان به این نظام وفادارند و هیچگاه دست از حمایت از نظام اسلامی نخواهند کشید.

در این دیدار صوفی، مبلغ و شجاع پوریان از دیگر اعضای شورای مرکزی نیز حضور داشتند.

کد خبر : ۳۰۳۰۹۹