خبرگزاری کار ایران

دواتگری در گفت‌وگو با ایلنا:

پررنگ‌‌کردن نقش کمیسیون‌ برجام٬ زمینه تضعیف کمیسیون امنیت‌ملی است

یک نماینده مجلس نهم با انتقاد از تناقض تشکیل کمیسیون‌برجام و تصویب قانون حفظ دستاوردهای هسته‌ای در کمیسیون امنیت ملی گفت: امیدواریم پررنگ کردن نقش کمیسیون‌ویژه و بی‌توجهی به وظیفه قانونی کمیسیون امنیت ملی زمینه‌ساز تضعیف این کمیسیون است.

مهدی دواتگری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تأکید بر اینکه در بررسی برجام قانون حفظ دستاورد‌های هسته‌ای نباید نادیده گرفته شود، تصریح کرد: پیش از این نمایندگان مصوبه‌ای را تصویب کردند که بر مبنای آن کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی متولی رسیدگی به برجام است و این کمیسیون باید هر سه‌ماه یکبار گزارش بررسی خود را به صحن علنی ارائه دهد.

وی با انتقاد از تناقض تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام و تأکیدهای قانونی مبنی بر بررسی برجام در کمیسیون امنیت ملی، افزود: هم‌اکنون از مهلت زمانی مقرر برای بررسی برجام در کمیسیون امنیت ملی دوماه گذشته و در این بازه زمانی در این کمیسیون هیچ کاری انجام نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: اگر قرار است برجام در مجلس بررسی شود کمیسیون امنیت ملی با توجه به قانون حفظ دستاورد‌های هسته‌ای باید کمیسیون اصلی باشد و در این رهگذر برای کمیسیون ویژه برجام تنها می‌توان نقش کمیسیون فرعی را قائل شد.

دواتگری ادامه داد: انتظار نمایندگان مجلس از هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی این است که به قانون مصوب نمایندگان توجه لازم را مبذول داشته و اقدامشان در پررنگ کردن نقش کمیسیون ویژه برجام و بی‌توجهی به وظیفه قانونی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، زمینه‌ساز تضعیف این کمیسیون می‌شود.

کد خبر : ۳۰۳۲۱۴