خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست خبری با همتای اسپانیایی:

برای حل‌ بحران سوریه از روش‌های صلح‌آمیز حمایت می‌کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران همانند اسپانیا از روش‌های صلح‌آمیز در حل‌وفصل بحران سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف پیش از ظهر امروز در نشست خبری مشترک خود با خوزه مانوئل گارسیا مارگایو وزیر خارجه اسپانیا در پاسخ به سوالی درباره آینده سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند اسپانیا از روش‌های صلح‌آمیز در حل‌وفصل بحران سوریه حمایت می‌کند. ما اعتقاد داریم که راه حل سوریه از طریق راهکارهای سیاسی است و راهکار نظامی، راه حل پایان دادن به بحران سوریه نیست.

وی درباره رئیس جمهور آینده سوریه اظهار داشت: درباره رئیس جمهور آینده سوریه فقط مردم این کشور حق دارند اظهار نظر بکنند و کسانی که در چند سال گذشته شرط و شروط دراین باره گذاشته‌اند٬ مسئول ادامه شرایط موجود و خونریزی‌های گذشته هستند چراکه آنها تصمیم خود را به مردم سوریه تحمیل کردند٬ لذا باید از این خودخواهی کنار بکشند تا مردم از طریق ابزارهای قانونی و انتخابات سرنوشت خودشان را مشخص کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: تنها از این طریق است که آشتی ملی در سوریه شکل می‌گیرد و این به شرطی است که قدرت‌های خارجی دست از حمایت تروریست‌ها بکشند و منافع کوتاه‌مدت خود را با هزینه مردم سوریه تامین نکنند و اجازه دهند صلح در سوریه صورت بگیرد.

ظریف با بیان اینکه صلح در سوریه با برخی از شعارهایی که از سوی برخی همسایگان این کشور بیان می‌شود برنمی گردد، تصریح کرد: توقف حمایت‌ها از تروریست‌ها می‌تواند مشکل سوریه را حل کند. جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که طرفین راه‌حل‌های سیاسی را استفاده کنند و به رویای پایان دادن به شرایط سوریه از طریق راهکارهای نظامی خاتمه ببخشند.

ادامه دارد...

کد خبر : ۳۰۳۲۵۶