خبرگزاری کار ایران

در جلسه سخنگوی دولت مطرح شد؛

توضیحات نوبخت درمورد حواشی صنعت‌خودرو/ مسئولان‌فعلی تصمیم‌ گیرنده مسائل گذشته نیستند

سخنگوی دولت گفت: نظر شخصی افرادی همچون آیت‌الله یزدی برای ما محترم است٬ اما هنوز در جایگاه رسمی نظری به دولت منعکس نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ نشست خبری هفتگی محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با خبرنگاران دقایقی پیش آغاز شد.

هیات‌های خارجی به ایران

سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اشاره به سفر هیات‌های خارجی به ایران گفت: قطع‌نامه شورای امنیت قطع‌نامه‌های گذشته مربوط به تحریم را لغو کرد و با اقدام‌های ما، اروپا و آمریکا در ماه‌های آینده نتیجه قطعی برای اجرایی شدن توافق به دست خواهد آمد و توافق در اواخر امسال یا اوایل سال آینده اجرایی می‌شود.

وی افزود: هیات‌های خارجی به ایران می‌آیند تا تمهید مقدمات کنند. قرار نیست آنها بیایند اینجا پول بگذارند و بروند. طبیعی است تا اطمینان حاصل نکنند سرمایه‌گذاری هم نخواهند کرد بنابراین اقدامات فعلی لازم است اما کافی نیست.

سخنگوی دولت یادآور شد: آنها در این مذاکرات با ما و برنامه‌های کلی ما آشنا می‌شوند. شرایط گذشته باعث شد تا اقتصاد ایران برای برخی کشور‌ها ناشناخته باشد٬ بنابراین ما باید به این هیات‌ها فرصت بیشتری برای شناخت اقتصادمان بدهیم لزومی ندارد به همه این خواستگاران جواب «بله» بدهیم.‌‌ همانطور که در مذاکرات سیاسی چالش‌هایی داشتیم٬ ممکن است هیات‌های خارجی نیز برای این آمده باشند که از بازار ۸۰ میلیونی ما استفاده کنند. حواسمان جمع است که مثل مذاکرات هسته‌ای مردان اقتصادی ما نیزدر مذاکرات با هیات‌های خارجی کاملا مسلط باشند. ان‌شاءالله منافع ملی ما در این مذاکرات نیز تامین می‌شوند. افتخار دولت این است که تحریم‌ها با تدبیر رفع شود و بتوانیم از این فرصت به نفع شایسته استفاده کنیم.

شرکت‌های بیمه و تعامل آنها با وزارت بهداشت

نوبخت با اشاره به بحث شرکت‌های بیمه و تعامل آنها با وزارت بهداشت گفت: ما روز یکشنبه با وزیر بهداشت و وزیر تعاون جلسه داشتیم و قرار شد سازمان مدیریت تخصیص مناسبی برای حل و فصل این مساله در نظر بگیرد که این کار نیز صورت گرفت و این تخصیص ابلاغ شد و در آینده پرداخت خواهد شد امیدواریم مشکلات مربوط به بیمه با مدیریت تخصیص حل شود.

مباحث مربوط به صنعت خودرو و حواشی آن

سخنگوی دولت با اشاره به مباحث مربوط به صنعت خودرو و حواشی که این روز‌ها در مورد آن مطرح می‌شود گفت: ما به تولید داخل توجه خواهیم داشت و در مذاکرات خود با هیات‌های خارجی از عرصه صنایع داخلی از جمله صنعت خودرو استفاده خواهیم کرد. اما معتقدیم کیفیت خودروهای داخلیمان باید افزایش پیدا کند از خودروسازانمان انتظار داریم که تولیدات خود را متناسب با مطالبات مردم آماده کنند و کیفیتشان را بالا ببرند.

وی افزود: طبیعتا هر کسی هم نخواهد می‌تواند از خودروهای دیگری استفاده کند. ما هیچ‌گاه ادبیاتی را که در مورد کسانی که از خودروی داخلی استفاده نکنند و دور از شان دولت تدبیر و امید باشد تایید نمی‌کنیم. قطعا وزیر صنعت، معدن و تجارت هم قصد تقویت صنعت داخلی را داشته امیدواریم همه طبق فرهنگ و شخصیت مردم ایران از ادبیات فاخری استفاده کنند.

مصوبات تک برگی دولت قبل

نوبخت در مورد مصوبات تک برگی دولت قبل یادآور شد: ما در جریان بررسی‌های خود با مصوباتی تک‌برگی برخورد کردیم که سوابق نداشت این مسئله در جلسه هیات وزیران مطرح شد اقدامات لازم را انجام خواهیم داد اما این قدر کارهای بسیاری داریم که اجازه بدهید به این بخش ورود پیدا نکنیم ممکن است دوباره حرف و حدیث‌هایی پیش بیاید. اگر موردی خلاف قانون باشد به مرجع قضایی می‌کنیم٬ بدون آنکه آن را رسانه‌ای کنیم. به هر کسی که نظری را نسبت به دولت فعلی دارد٬ پیشنهاد می‌کنیم از همین روش استفاده کند.

توضیحات مربوط به صندوق توسعه ملی

وی در خصوص اظهارات صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی گفت: من خودم دبیر هیات امنای صندوق توسعه ملی هستم این صندوق در آغاز دولت یازدهم دارای منابعی بود دولت قبل تصمیماتی را نسبت به دارایی‌های این صندوق اتخاذ کرده با علم به اینکه بانک مرکزی امانتدار صندوق توسعه ملی است تصویب شده بود منابعی که نزد بانک مرکزی به شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت سپرده‌گذاری شود این اتفاق افتاد و ما امیدواریم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته به نتیجه برسد.

مسئولان فعلی تصمیم‌گیرنده مسائل گذشته نیستند

سخنگوی دولت ادامه داد: در حال حاضر بانک مرکزی می‌گوید پرداختی‌ها مرتبط با پول صندوق است و صندوق می‌گوید بانک مرکزی وقت حق نداشته پولی که به شرکت نیکو می‌دهد را از حساب صندوق توسعه ملی پرداخت کند. این اختلافات از گذشته وجود داشته آقای صفدر حسینی نیز مسئولیت پیگیری را دارد. البته ما هم قضیه را دنبال می‌کنیم٬ اما فراموش نکنید که مسئولان فعلی تصمیم‌گیرنده مسائل گذشته نیستند. هیچ صنفی از این صندوق در دولت یازدهم بدون مجوز قانونی هزینه نشده است.

نوبخت با بیان اینکه هیات نظارت بر صندوق توسعه ملی و سازمان مدیریت فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهند٬ گفت: توصیه من این است که آقای صفدر حسینی و سیف مباحث حقوقی خود را مستند به قانون داشته باشند و مطالب را به رسانه‌ها نکشانند چرا که باعث تشویش اذهان عمومی خواهد شد در حالی که امکان ارائه همه اسناد و مدارک در فضای عمومی و رسانه‌ای نیست صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی نباید اختلاف‌های خود را که مربوط به گذشته است رسانه‌ای کند.

ورود نیروهای مسلح به بحث اقتصاد مقاومتی

با اشاره به ورود نیروهای مسلح به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: ما از ظرفیت این نیرو‌ها برای اقتصاد کشور استقبال می‌کنیم. قطعا امروز نامه‌ای را به شکل مکتوب به این دوستان خواهم داد. دولت آمادگی کامل دارد هر کسی طرحی دارد برای اقتصاد مقاومتی ارائه دهد. ما برای توسعه کشور به عقل جمعی همه ایرانیان نیاز داریم.

دادگاه بابک زنجانی

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه ۱۱ مهر دادگاه بابک زنجانی برگزار خواهد شد٬ گفت: دولت این پرونده را پیگیری می‌کند. چراکه بخشی از بیت‌المال درگیر این پرونده است. ما به نحو شایسته و مقتضی این بحث را دنبال می‌کنیم و اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز بعد از دادگاه اعلام خواهد شد.

نظر آیت‌الله یزدی در جایگاه رسمی نظری به دولت منعکس نشده است

وی در خصوص انتخابات الکترونیک گفت: در این مورد هیات وزیران نظر خود را اعلام کرده است. ما معتقدیم می‌توانیم این کار را از مراکز استان‌های بزرگ شروع کنیم و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز موظف است اعتبارات لازم را تامین کند. نظر شخصی افرادی همچون آیت‌الله یزدی برای ما محترم است٬ اما هنوز در جایگاه رسمی نظری به دولت منعکس نشده است.

رد صلاحیت‌ها و نگاه دولت

نوبخت در پاسخ به سوال ایلنا در خصوص اظهارات رئیس جمهور پیرامون بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان گفت: ما قانون را اجرا خواهیم کرد نظر صریح دولت این است که دولت مجری انتخابات و ناظر انتخابات٬ شورای نگهبان است.

ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت درست نبوده است

وی در مورد مباحث مطرح شده پیرامون ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق بحث‌های کار‌شناسی که صورت گرفت عنوان شد که این ادغام درست نبوده است٬ اما دولت قبل این کار را انجام داد بیانات رهبری برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فرصتی را فراهم کرد تا به این مسئله ورود پیدا کنیم البته نیاز به مجوزهای قانونی داریم و عندالزوم این مجوز‌ها را اخذ خواهیم کرد و گزارش کار خود را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

طرح رتبه‌بندی کردن معلمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مورد طرح رتبه‌بندی کردن معلمان گفت: دوشنبه هفته گذشته شورای توسعه مدیریت تشکیل شد و طرح رتبه‌بندی معلمان را با اصلاحاتی تصویب کرد که این طرح از اول مهر اجرایی می‌شود. البته طرح مذکور برای دولت بار مالی دارد پیش‌بینی ما برای این بار مالی در شش ماهه امسال هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان و در سال آینده ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. ما معتقدیم باید برای وزارت آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرد چرا که آن را سرمایه‌گذاری نیروی انسانی می‌دانیم که می‌تواند نتیجه داشته باشد.

تدوین برنامه ششم

نوبخت با اشاره به تدوین برنامه ششم گفت: ما همه احکام قانونی برنامه‌های گذشته را که برای توسعه کشور پیشنهاد شده بود مورد بررسی قرار دادیم و ۶۰ ماده را تهیه کردیم و پیش‌نویس لایحه برنامه ششم را تقدیم هیات وزیران کردیم که هم اکنون بررسی آن در دستور کار هیات وزیران است. ما به دستگاه‌ها ده روز وقت دادیم تا این ۶۰ ماده را بررسی کرده و نظر خود را ارائه دهند امیدواریم که بتوانیم تا پایان شهریور این لایحه رابه مجلس بدهیم.

بودجه سال ۹۵ تا ۱۵ آذر تقدیم مجلس خواهد شد

سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه سال ۹۵ تا ۱۵ آذر ماه و در وقت قانونی تقدیم مجلس خواهد شد٬ گفت: مجلس بعد از بررسی بودجه و برنامه ششم انتخابات شورانگیز و موفقیت‌آمیزی خواهد داشت - که البته قطعا موفقیت‌آمیز از دید نمایندگان فعلی این است که همه آنها رای بیاورند- بخش دوم برنامه را بعدا تقدیم مجلس می‌کنیم ممکن است ۱۰ یا ۱۵ جلد باشد اما آنچه که برای تصویب به مجلس می‌دهیم مواردی است که نیاز به اجازه مجلس دارد.

صرفه‌جویی هزینه‌های جاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در خصوص عدم تحقق بودجه گفت: همانطور که می‌دانید به جهت ادامه تحریم‌ها منابع پیش‌بینی شده در لایحه بودجه محقق نشده و ما برای عدم مواجه با کسری بودجه از مکانیسم تخصیص استفاده کردیم. در عین حال هزینه جاری را صرفه‌جویی می‌کنیم و می‌خواهیم هزینه‌های عمرانی را بیشتر از سال گذشته اختصاص دهیم.

بازطراحی ستاد اقتصاد مقاومتی

وی با اشاره به باز طراحی ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: به دلیل بیانات رهبری در دیدار با هیات دولت و انتظاراتی که ایشان داشتند متناسب با آن تصمیم گرفتیم ستاد اقتصاد مقاومتی را در دولت بازطراحی کنیم این ستاد با دستور رئیس جمهور با ریاست آقای جهانگیری به کار خود ادامه می‌دهد و امیدواریم بتوانیم موجبات رضایت رهبری را فراهم کنیم.

خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس

نوبخت در خصوص خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس گفت: دراین رابطه فرآیندی طی شد اما واگذاری صورت نگرفت با این حال دولت هنوز مصمم است تا این دوباشگاه با مدیریت بخش خصوص اداره شود.

آمارهای مرکز آمار ایران

وی با اشاره به آمارهای مرکز آمار ایران گفت: طبق قانون مرکز آمار مرکز رسمی اطلاعات و آمار کشور است و درقانون آمار هیچ مرکزی به رسمیت مرکز آمار تعریف نشده است. مرکز آمار به شکل فصلی و از طریق نمونه‌گیری آمار وضعیت اشتغال را ارائه می‌دهد. این مرکز در فصل بهار اعلام کرده در مقایسه با بهار ۹۳ حدود ۸۰۰ هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند. از این تعداد ۷۰۰ هزار نفر شغل پیدا کردند و حدود ۱۱۳ هزار نفر شغل پیدانکرده‌اند. ما سال قبل حدود سه‌درصد رشد مثبت را تجربه کردیم٬ اما همیشه رشد منجر به اشتغال نمی‌شود.

نیاز به ارائه لایحه برجام نیست

سخنگوی دولت با اشاره به بررسی برجام در مجلس گفت: دولت نظر رسمی خود را مبنی بر اینکه نیازی به ارائه لایحه برجام در مجلس نیست٬ قبلا بیان کرد. رهبری در دیدار با اعضای دولت و پس از آن اشاره کردند که مجلس از رسیدگی به برجام کنار گذاشته نشود. برای دولت بیانات رهبری فصل‌الخطاب است. بنابراین هر کمکی که دولت در این رابطه بتواند انجام می‌دهد و اطلاعات لازم را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهیم. با این حال مجلس در حال بررسی برجام است٬ اما نیاز به ارائه لایحه نیست.

شورای عالی امنیت ملی روی متن برجام دقت کافی دارد

وی افزود: قانون مجلس در رابطه با حفظ دستاوردهای هسته‌ای نیز رسیدگی به برجام را به شورای عالی امنیت ملی واگذار کرده این شورا نیز طی جلساتی بررسی‌های لازم را انجام داد و گزارش آن در آینده ارائه خواهد شد. من عضو شورای عالی امنیت ملی هستم و این اطمینان را می‌دهم که این شورا به جدّ روی متن برجام دقت کافی داشته و ابعاد حقوقی را در فضای غیر رسانه‌ای بررسی کرده است و امیدواریم هرچه که خیر است محقق شود.

در برنامه ششم بخش قابل توجهی از ظرفیت‌ها معطوف به بخش خصوصی شد

نوبخت خطاب به فعالان بخش خصوصی خاطرنشان کرد: توصیه ما به فعالان بخش خصوصی این است که نگران نباشند. در برنامه ششم بخش قابل توجهی از ظرفیت‌ها را معطوف به بخش خصوصی کردیم و بخش خصوصی مشارکت قابل توجهی در شرایط بعد از تحریم خواهد داشت.

به هر هیاتی که وارد ایران می‌شود با دید جاسوسی٬ نگاه نمی‌کنیم

وی با اشاره به موضوع تحریک تقاضا برای خروج از رکود گفت: تقاضا زمانی تحریک می‌شود که عرضه به حد کافی باشد. الان نمی‌توان بی‌جهت تقاضا را تحریک کرد همراه خروج از رکود مهار تورم نیز باید مد نظر باشد. ما به هر هیاتی که وارد ایران می‌شود با دید اینکه آنها به قصد جاسوسی آمده‌اند٬ نگاه نمی‌کنیم. این نقطه قوت ما است که اعتماد به نفس داشته باشیم و در مذاکرات با هیات‌های خارجی منافع ملی خودمان را ببینیم نباید شرکت‌ها و هیات‌هایی که به کشورمان می‌آیند در دالان‌های بروکراسی بفرستیم تا مایوس شوند برای جلوگیری از این مسئله پنجره واحد را طراحی کردیم.

مردم ادعای جلیلی را قضاوت می‌کنند

سخنگوی دولت در مورد اظهارات جلیلی در کمیسیون بررسی برجام عنوان کرد: ملت ما هوشمند است ما دو سال وقت داشتیم ٬سریع وارد عمل شدیم و در کمتر از دو سال وعده رئیس جمهور را عملیاتی کردیم آقای روحانی قول داد که با عالی‌ترین مقام‌ها وارد مذاکره شود تا موضوع هسته‌ای را حل‌وفصل کند که این کار صورت گرفت. مردم ما زیرک هستند و به خوبی این مسئله را قضاوت خواهند کرد.

اصلاح نظام پرداخت کارکنان دولت

نوبخت در مورد اصلاح نظام پرداخت کارکنان دولت گفت: نظام پرداخت کارکنان دولت چندان عادلانه نیست. برخی از کارکنان دولت فکر می‌کنند تفاوت‌های غیر منطقی در پرداخت‌ها وجود دارد یکی از کارهای ما این است که نظام پرداخت‌ها بازنگری شود و با خروج برخی از کارکنان دولت جایگزین آنها از کارکنان پیمانی و جوان استفاده شود. بر همین اساس در سال جاری بیش از ۳۸ هزار نفر را استخدام کردیم و در برنامه ششم نیز اصلاح نظام اداری را مورد توجه داریم.

توضیحات دیدار اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به دیدار اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب گفت: از اینکه رهبری با مداقه فعالیت‌های دولت را رصد می‌کند تقدیر می‌کنیم در این دیدار رهبری ضمن اشاره به برخی تلاش‌های دولت تاکیداتی برای فعالیت بیشتر در زمینه تک‌نرخی کردن تورم و افزایش رشد اقتصادی و توجه بیشتر به تولید داشتند مطالب مطرح شده نشان داد که رهبری در این زمینه‌ها و بویژه در مورد اقتصاد مقاومتی انتظارات بیشتری دارند بنابراین دولت باید فعالیت خود را در این عرصه‌ها جهت‌دار‌تر پیش ببرد.

شرایط لغو تحریم‌ها در برنامه ششم

وی افزود: دوسال آینده دولت با یک رخداد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی همراه است و آن فراهم شدن زمینه نقد تحریم‌های غیرعادلانه و غیر انسانی است شرایط بعد از تحریم همزمان با اجرایی شدن برنامه ششم خواهد بود. بنابراین این شرایط باید در برنامه ششم گنجانده شود. ما طبق اظهارات قبلی خود برای برنامه ششم سناریوی خوشبینانه را در نظر داریم هر لحظه‌ای که شرایط عوض شود سازمان مدیریت به نیابت از قوه مجریه موظف است برنامه مقتضی را در دستور کار قرار دهد.

شرایط بعد از تحریم

سخنگوی دولت با بیان اینکه باید تحلیل درستی از شرایط بعد از تحریم داشته باشیم٬ گفت: غیر از منابعی که آزاد می‌شود آنچه برای دولت مهم است فضای جدید سرمایه‌گذاری است که ما می‌توانیم از آن برای بهبود کسب و کار استفاده کنیم خوشبختانه تعدد سفر مقام‌های خارجی نشانگر این است که فرصت جدیدی برای ما فراهم شده و ما می‌توانیم همانطور که پشت میز مذاکره در مقابل اهداف طرف مقابل منافع خود را دنبال کردیم این بار نیز منافع خود را مد نظر قرار دهیم ممکن است شرکت‌های خارجی در این سفر‌ها به دنبال تحقق منافع خودشان باشند ما باید بدانیم منافعمان چیست وقتی کشورهایی که در گذشته در سطوح بالا‌تر از مدیر کل به کشور ما نمی‌آمدند. امروز در سطح رئیس‌جمهور و وزیر به ایران سفر می‌کنند باید بدانیم چه می‌خواهیم.

نیاز به رشد اقتصادی درون‌زا

نوبخت ادامه داد: رشد ۸ درصدی سالانه نیاز به منابعی دارد ما از استفاده منابع مالی خاطرات خوبی نداریم. بنابراین می‌گوییم باید از سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کنیم. ما نیاز به رشد اقتصادی درون‌زا داریم در مذاکره با هیات‌های خارجی دانش فنی برای رشد وتوسعه کشور را دنبال می‌کنیم و کشور‌ها را به سه گروه تقسیم کرده‌ایم اول کشورهایی که رقابت‌پذیریشان در اقتصاد مبتنی بر عوامل تولید است دوم کشورهایی که رقابت‌پذیری در اقتصادشان مبتنی بر بهره‌وری است و سوم آن‌ها که رقابت‌پذیریشان مبتنی بر نوآوری است. ما مشخص کرده‌ایم که هر کشور در کدام دسته‌بندی ما جای دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم رشد اقتصادی و تولید خود را افزایش دهیم و تولیدات خود را صادر کنیم برای این کار ما نیاز به بازاری برای صادرات خود داریم شاید همین الان بخشی از مذاکرات ما با هیات‌ اتریشی در همین رابطه باشد ما بررسی کرده‌ایم که در هر کشورچه شرکت‌هایی توانایی دارند تا بتوانند در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.

سرمایه‌های خارجی را به سمتی هدایت می‌کنیم که به آن نیازمندیم

وی با بیان اینکه برنامه ششم ضمن جامع نگری برنامه محور نیز است گفت: ما می‌خواهیم در برنامه ششم از تجربه‌های سال‌های قبل نیز استفاده کنیم در برنامه ششم روی چند مسئله متمرکز خواهیم شد اول مسائلی که اگر به آنها رسیدگی نشود به بحران تبدیل خواهد شد مانند مسئله آب، ‌محیط‌زیست، دریاچه‌های کشور و ریز گرد‌ها که نمی‌توان آن‌ها را به صورت جاری و با واردات حل کرد بخشی از منابع خارجی باید روی این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری شود ما باید سرمایه‌های خارجی را به سمتی هدایت کنیم که به آن نیازمندیم. صندوق‌های بازنشستگی نیز از جمله همین موارد است که این روز‌ها وضعیت خوبی ندارند.

نوبخت با اشاره به اینکه عرصه فناوری برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است٬ گفت: ما طرح‌هایی مانند گردشگری، میادین نفتی، حمل‌ونقل و معادن را که نیاز به منابع ارزی داریم احصا کرده‌ایم و در مواجه با هیات‌های خارجی هدفمند و با چشم باز پیش می‌رویم. برای ما گرایش‌های سیاسی یک مسئله فرعی است دولت صدای همه را خواهد شنید.

جلسه  با تشکل‌های فرهنگی

وی با اشاره به اینکه امروز با تشکل‌های فرهنگی جلسه داشته است٬ گفت: چرا فرهنگیان ما باید مطالبات و حرف‌های خود را جلوی مجلس بزنند. چرا این نباید این حرف‌ها در جلسه‌ای که در شان‌ آنهاست بیان شود ما با تشکل‌های فرهنگیان جلسه داریم و از نظرات آنها استفاده می‌کنیم. معتقدیم این شکل بیان مطالبات و صدور احکام قضایی در شان فرهنگیان ما نیست.

برای تدوین برنامه ششم از نظر نخبگان استفاده خواهیم کرد

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما باید کاری برای فرهنگیانمان انجام دهیم گفت: نباید اجازه دهیم کار به پیگیری‌های قضایی کشیده شود. به شدت از اینکه حتی یک فرهنگی در حبس باشد متالم هستیم سازمان مدیریت و برنامه‌ربزی وظیفه دارد این وضعیت را مدیریت کند. برای تهیه و تدوین برنامه ششم ما از نظرات همه نخبگان استفاده خواهیم کرد در ساختار جدید سازمان مدیریت نهادی موظف است تا با همه این ارجمند‌ها طی جلساتی تعامل داشته باشد.

توجه به سواحل مکران

وی با تاکید براینکه مردم به تدبیر دولت امید بسته‌اند٬ گفت: باید در برنامه ششم گام عملی برای توازن‌بخشی مناطق برداریم توجه خاص ما در این برنامه به سواحل مکران خواهد بود چرا که این سواحل به آب‌های بین‌المللی راه دارد٬ اما مردم اطراف آن در بد‌ترین شرایط زندگی می‌کنند ما می‌خواهیم از همه ظرفیت‌های داخلی برای افزایش تولید و صادرات استفاده کنیم.

توجه بیشتر به بحث اقتصاد مقاومتی

نوبخت با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به انتظارات رهبری قرارشد ستاد اقتصادمقاومتی بازطراحی شود ما هفته گذشته مباحث اقتصاد مقاومتی را دنبال کردیم و با توجه به اینکه ممکن است رئیس جمهور به دلیل مشغله زیاد نتواند به همه ابعاد این مسئله رسیدگی کند به این نتیجه رسیدیم که در دولت باید فردی بحث اقتصاد مقاومتی را مدیریت کند بنابراین در جلسه قبل رئیس جمهور این مسئولیت رابه آقای جهانگیری سپرد و ما در این زمینه فردا نیز جلسه‌ای داریم تا بازطراحی ستاد اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داشته باشیم که جزئیات مربوط به این مسئله را ارائه خواهیم داد.

پرداخت  ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای مهار آب‌های مرزی

سخنگوی دولت با بیان اینکه تا پایان این هفته خرید تضمینی گندم به پایان می‌رسد گفت: تا ۱۲ شهریور ۶هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پول پرداخت شده و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای مهار آب‌های مرزی پول پرداخت کردیم پیش‌بینی می‌کنیم هزار میلیارد تومان نیز در روزهای آینده پرداخت کنیم تا پایان شهریور بیش از ده هزار میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم به طور طبیعی درآمدهای ما در نیمه دوم سال بیشتر تامین خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۳۴۵۰