خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با باگدانف مطرح شد:

تاکید تهران و مسکو بر حل و فصل سیاسی بحران سوریه و یمن

معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده رئیس‌جمهور این کشور در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه طی تماس تلفنی درباره‌ آخرین تحولات منطقه از جمله سوریه و یمن گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایلنا، دو طرف در این تماس ضمن تبادل نظر راجع به آخرین تلاش‌ها و رایزنی‌های سیاسی برای کمک به حل بحران‌های سوریه و یمن بر ضرورت تحقق راه حل‌های سیاسی برای بحران سوریه و یمن مطابق با حقوق بین‌الملل و مفاد منشور سازمان ملل تاکید کردند.

معاونین وزیران خارجه ایران و روسیه بار دیگر یادآور شدند بحران‌های منطقه خاورمیانه راهکار نظامی ندارد و کاربرد زور تنها بر نفرت و تقویت روند افراط گرایی می‌افزاید، در شرایطی که مقابله موثر با تروریسم و روند رو به رشد افرا‌ط‌گرایی در منطقه از طریق همکاری‌های واقعی منطقه‌ای و بین‌المللی امکان‌پذیر است.

تهران و مسکو معتقدند در هرگونه راه حل سیاسی سوریه که نقش مردم، جایگاه نهادهای حکومتی و نقش رئیس‌جمهور و مبارزه جدی با تروریسم نادیده گرفته شود، نتیجه بخش نخواهد بود.

بنا بر این گزارش، میخائیل باگدانف و حسین امیرعبداللهیان ضمن محکومیت تداوم توسل به زور در یمن تاکید کردند پیروزی در یمن از طریق نظامی رقم نخواهد خورد و یمن صرفا راهکار سیاسی دارد. طرفین با حمایت از تلاش‌های سازمان ملل و ابراز نگرانی از رشد فزاینده تروریسم و بحران جدی انسانی در یمن خواستار تلاش‌های موثر سازمان ملل برای ارسال کمک‌های انسانی به مردم این کشور شدند.

در این گفت‌وگوی تلفنی تهران و مسکو بر تلاش‌های سیاسی دو کشور و تداوم ارسال کمک‌های انسان دوستانه تاکید کردند.

کد خبر : ۳۰۳۴۸۸