خبرگزاری کار ایران

نوبخت در نشست خبری:

مردم در مورد صحبت‌های جلیلی قضاوت می‌کنند

سخنگوی دولت در مورد ادعای سعید جلیلی گفت: مردم ما زیرک هستند و به خوبی این مسئله را قضاوت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار دولت ایلنا٬  محمدباقر نوبخت در مورد اظهارات سعید جلیلی در کمیسیون بررسی برجام عنوان کرد: ملت ما هوشمند است. ما دو سال وقت داشتیم و سریع وارد عمل شدیم و در کمتر از دو سال وعده رئیس جمهور را عملیاتی کردیم. آقای روحانی قول داد که با عالی‌ترین مقام‌ها وارد مذاکره شود تا موضوع هسته‌ای را حل‌وفصل کند که این کار صورت گرفت. مردم ما زیرک هستند و به خوبی این مسئله را قضاوت خواهند کرد.

نیاز به ارائه لایحه برجام نیست

سخنگوی دولت با اشاره به بررسی برجام در مجلس گفت: دولت نظر رسمی خود را مبنی بر اینکه نیازی به ارائه لایحه برجام در مجلس نیست٬ قبلا بیان کرد. رهبری در دیدار با اعضای دولت و پس از آن اشاره کردند که مجلس از رسیدگی به برجام کنار گذاشته نشود. برای دولت بیانات رهبری فصل‌الخطاب است. بنابراین هر کمکی که دولت در این رابطه بتواند انجام می‌دهد و اطلاعات لازم را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهیم. با این حال مجلس در حال بررسی برجام است٬ اما نیاز به ارائه لایحه نیست.

شورای عالی امنیت ملی روی متن برجام دقت کافی دارد

وی افزود: قانون مجلس در رابطه با حفظ دستاوردهای هسته‌ای نیز رسیدگی به برجام را به شورای عالی امنیت ملی واگذار کرده این شورا نیز طی جلساتی بررسی‌های لازم را انجام داد و گزارش آن در آینده ارائه خواهد شد. من عضو شورای عالی امنیت ملی هستم و این اطمینان را می‌دهم که این شورا به جدّ روی متن برجام دقت کافی داشته و ابعاد حقوقی را در فضای غیر رسانه‌ای بررسی کرده است و امیدواریم هرچه که خیر است٬ محقق شود.

 

کد خبر : ۳۰۳۵۸۱