خبرگزاری کار ایران

حشمتیان در نشست خبری:

هریک از فراکسیون‌ها دو کمیته را مدیریت خواهند کرد

نایب رئیس خانه احزاب گفت: به هر یک از فراکسیون اصولگرایان، مستقلین و اصلاح‌طلبان دو کمیته تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حشمتیان نایب رئیس خانه احزاب در حاشیه برگزاری نشست خبری با اشاره به انتخاب اعضای کمیته هفت نفره تدوین آیین‌نامه خانه احزاب اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد که در حاشیه این جلسه‌ آقایان غفوری‌فرد، کمالی، مرتضوی‌کیاسری، طاهر‌نژاد و بنده به همراه دو نفر دیگر از اعضا یعنی آقایان کواکبیان و حق‌شناس به عنوان اعضای کمیته تدوین آیین‌نامه انتخاب شدند.

وی افزود: بنابر تصمیمی که در جلسه دیروز اتخاذ شد،  بنا است دوشنبه آینده این آیین‌نامه تهیه و تدوین شود و سپس سخنگو و دبیر کمیته براساس رای اعضای شورای مرکزی از میان نامزدها انتخاب خواهند شد.

حشتمیان در توضیح نحوه انتخاب کمیته‌های خانه‌احزاب گفت: برای تشکیل کمیته‌ها ابتدا سهمیه هر فراکسیون مشخص می‌شود و پس از معرفی نامزدها توسط فراکسیون‌ها، شورای مرکزی برای انتخاب اعضای اصلی کمیته رای‌گیری می‌کنند.

وی افزود: اساسا هفت کمیته در خانه احزاب وجود دارد که یکی از این کمیته‌ها در حیطه بانوان است و با توجه به اینکه تنها خانمی که در شورای مرکزی حضور دارد از فراکسیون اصولگرایان است، این کمیته به اصولگرایان می‌رسد.

نائب رئیس خانه احزاب در توضیح شش کمیته دیگر اعلام کرد: به غیر از کمیته بانوان شش کمیته اطلاع‌رسانی، پشتیبانی و امور مالی، حقوقی واقتصادی، آموزش و تحقیقات، امور بین‌الملل و کمیته انتخابات نیز وجود دارد که به هر یک از فراکسیون اصولگرایان، مستقلین و اصلاح‌طلبان دو کمیته تعلق می‌گیرد.

کد خبر : ۳۰۳۷۱۶