خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در دیدار رئیس کمیسیون آموزش مجلس اکوادور:

مجلس از توسعه همکاری‌های ایران و اکوادور حمایت می‌کند

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گسترش مناسبات با اکوادور به‌عنوان کشوری مستقل و دارای اراده لازم برای ایفای نقشی فعال در جهان را با اهمیت دانست.

به گزارش اینا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در دیدار هیمنا پونسه رئیس کمیسیون آموزش مجلس اکوادور و عضو گروه دوستی پارلمانی اکوادور –ایران گفت: مجلس شورای اسلامی از توسعه همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی- تجاری، فنی- مهندسی، علمی- آموزشی و توسعه گردشگری حمایت می‌کند.

ابوترابی‌فرد در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات ایران و اکوادور در سال‌های اخیر گفت: برقراری ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان اکوادور به گونه‌ای که متناسب با توانمندی‌های دو کشور باشد، به نفع دو ملت است.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی و افزایش ارتباط میان مجالس دو کشورف افزود: همکاری‌های بین پارلمانی میان گروه‌های دوستی پارلمانی و کمیسیون‌های تخصصی در مجالس ایران و اکوادور، همکاری در سایر بخش‌ها را تسهیل می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: گسترش مناسبات با اکوادور به‌عنوان کشوری مستقل و دارای اراده لازم برای ایفای نقشی فعال در جهان حائز اهمیت است. مجلس شورای اسلامی از توسعه همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی- تجاری، فنی- مهندسی، علمی- آموزشی و توسعه گردشگری حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اکوادور نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشور ایران و آشنایی با دستاوردهای علمی و فناوری ایران در عرصه‌های گوناگون گفت: اکوادور به‌عنوان کشوری در حال توسعه در نظر دارد از تجربیات کشورهای دوست خود برای توسعه، پیشرفت و رفاه ملت اکوادور بهره‌مند شود که در این زمینه گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران اهمیت فراوانی دارد.

این عضو گروه دوستی پارلمانی اکوادور – ایران در ادامه با تاکید بر اهمیت ارتباطات پارلمانی میان مجلس ایران و اکوادور افزود: رفت و آمد میان نمایندگان مردم در مجالس دو کشور منجر به افزایش شناخت متقابل نسبت به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر شده و در توسعه مناسبات فیمابین موثر است.

هیمنا پونسه در پایان این دیدار خواستار بهره‌مندی از تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری شد.

کد خبر : ۳۰۳۷۷۲