خبرگزاری کار ایران

سفرهای عارف و رهامی به شمال؛

آخرین فعالیت اصلاح‌طلبان در استان‌های بزرگ

در حالی که شش ماه تا انتخابات مجلس باقی مانده است فعالیت سیاسی در استان‌ها با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ از هفته گذشته حزب ندای ایرانیان برنامه‌های هفتگی خود را در اصفهان کلید زد. به جز ندای ایرانیان، سازمان عدالت و آزادی و بنیاد امیدایرانیان نیز پیش از این برنامه‌های مرتبی برای آموزش اعضا برگزار می‌کردند. یک مقام آگاه در سازمان عدالت و آزادی گفت به خاطر حجم کار کنگره فعلا فعالیت سازمان عدالت و آزادی کاهش یافته است اما با شروع پاییز برنامه‌های جدید این مجموعه نیز از سر گرفته خواهد شد.

حزب ندای ایرانیان عنوان جلسات روز سه‌شنبه خود را «معجزه هزاره سوم» نامیده و به بررسی دولت نهم و دهم در زمینه‌های مختلف خواهد پرداخت. به جز این جلسات ندای ایرانیان برنامه‌هایی برای سعدی‌شناسی و آموزش روزنامه‌نگاری نیز برگزار می‌کند.

تبریز: اصلاح‌طلبان بدون احزاب

طبق آنچه بعضی رسانه‌ها از این همایش منعکس کردند هیچ‌یک از اعضای شوراهای مرکزی احزاب٬ حق شرکت در این انتخابات را نداشتند و جای خالی برخی احزاب مثل انجمن‌های اسلامی دانشجویی، ادوار تحکیم وحدت، انجمن اسلامی معلمان، اتحاد ملت و... در این همایش دیده می‌شد اما در نهایت اصر خدایاری (نماینده روحانیون) قره‌باغی (نماینده ایثارگران) سرمست (نماینده استادان دانشگاه) کلیبری (نماینده فرهنگیان)٬ حمیده بردباری (نماینده بانوان) رحیم‌پور (نماینده ورزشکاران)٬  نیکوخصلت (نماینده هنرمندان)٬ پویا امجدی (نماینده مهندسان)٬ عیسی اسدلو (نماینده پزشکان)٬ علیزاده (نماینده اصحاب رسانه) حسین رحیمیان (نماینده وکلا دادگستری) مرزوقی (نماینده کشاورزان)٬  بانان (نماینده بازنشستگان) تاری (نماینده مدیران) شاهدی و حسینی٬ نیک و پوراظهری (نماینده فعالان اقتصادی) آریامنش٫ محسن رحیمیان و تورج اسماعیل‌زاده (نماینده شهرستان‌ها) افرادی بودند که در مرحله اول توسط اعضا انتخاب شدند.

گیلان: سفر عارف

محمدرضا عارف به رشت رفت تا در همایش در امتداد امید سخنرانی کند. هفته گذشته نیز محسن رهامی به رشت رفته بود و در همایش بزرگ اصلاح سخنرانی کرد تا بعد از سال‌ها چهره‌های ملی اصلاح‌طلب حضور پررنگ تری در عرصه سیاسی استان گیلان داشته باشند.

کرمانشاه: سفر غریبانی

علی‌محمد غریبانی نیز این هفته به کرمانشاه خواهد رفت تا انجمن اسلامی مهندسان را در این استان افتتاح کند.

رئیس جدید اصلاح‌طلبان مازندران

در استان مازندران روز دوشنبه هیات رئیسه جدید شورای اصلاح‌طلبان استان مازندران معرفی شدند. برای ریاست شورای اصلاح‌طلبان علی اسدی به عنوان رئیس انتخاب شد و برای نواب رئیس جواد حق‌نظر جعفر قمی انتخاب شدند و  احمد سرخ هم دبیر و سخنگوی شورای اصلاح‌طلبان استان مازندران شد. محسن نورانی برای تشکیلات، امور مالی و پشتیبانی خدیجه گلینی‌مقدم و امور شهرستان‌ها محمدامیر عادلانی با 21 رای انتخاب شدند.

انتخابات ارومیه

اعضای شورای اصلاح‌طلبان شهرستان ارومیه طی برگزاری انتخاباتی در عصر روز یکشنبه ۱۵ شهریورماه درجلسه‌ای که به همین منظور در سالن همایش ساختمان اتاق بازرگانی  برگزارشد انتخاب شدند. این جلسه پس از سخنرانی علی عبدالعلی زاده٬ انتخابات شورای راهبردی برگزار شد و اسماعیل میرزایی،  حمید صداقت پیشه، میرمحمود یکانلی، صادق محسن پور، پیمان خلیلی، بهروز نورمحمدی، محمد سبحانی، فرانک فاریابی، سیروس صادقی، عرب پرورش، امین امینی، علی‌اکبر عسگری، لقمان قدیری، رویا محمدزاده، سعید هوشنگ، به عنوان اعضای شورای راهبردی این شهر انتخاب شدند.

جلسات اردبیل ادامه دارد

ششمین جلسه شورای اصلاح‌طلبان شهرستان‌های استان اردبیل  روز پنجشنبه به میزبانی اصلاح‌طلبان شهرستان خلخال  برگزار شد . این جلسه که با حضور تعداد کثیری از اصلاح‌طلبان استان  همراه بود با سخنرانی نمایندگان شهرستانها ادامه یافت. سخنرانان با ارائه نقطه نظرات خود حول محور چگونگی حضور در انتخابات و معرفی چهره های مناسب برای نامزدی و همچنین چگونگی حفظ انسجام اصلاح طلبان بیان کردند.

علاوه بر نماینده شهرستان‌ها سخنرانی‌هایی از طرف برخی حاضران جلسه که از اعضای اصلی احزاب اصلاح‌طلب بودند در مورد وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور و و تحلیل آن به سخنرانی پرداختند که با استقبال گرم حاضران جلسه روبرو شد. در آخر جلسه بیانیه تنظیم شده قرائت و  شهر کوثر میزبان جلسه آینده شورای اصلاح‌طلبان شهرستان‌های استان اردبیل تعیین شد.

کد خبر : ۳۰۳۹۶۴