خبرگزاری کار ایران

قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور خبر داد؛

ابلاغ وزیر کشور به استانداران برای همکاری با بنیاد بین‌المللی غدیر

حسینعلی امیری ، سخنگوی وزارت کشور در جمع مسئوولین بنیاد بین المللی غدیر، غدیر را نماد و مظهری از عقلانیت اسلام برشمرد.

به گزارش ایلنا، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور در جمع مسئوولین بنیاد بین المللی غدیر، غدیر را نماد و مظهری از عقلانیت اسلام برشمرد.

بنابر این گزارش امیری که در اجلاس سالانه مسئوولین و دبیران اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در محل وزارت کشور سخن می گفت با اشاره به ضرورت حکومت، سرپرستی و قانون در جوامع به عنوان وجه مشترک همه مکاتب و فلسفه های سیاسی در حوزه های مختلف فکری ،‌محورهای اصلی فلسفه سیاسی اسلام را احصاء کرد.

حسینعلی امیری با برشمردن 4 محور؛ زندگی اجتماعی، ضرورت وجود قانون، اوصاف واضع قانون و شرایط مجری قانون به عنوان محورهای عمده فلسفه سیاسی اسلام در حوزه غدیر، خواستار سرمایه گذاری بنیاد بین المللی غدیر برای گسترش پژوهش و اندیشه ورزی در عرصه فلسفه سیاسی اسلام شد.

امیری با اشاره به الگوسازی حکومت دوره حیات پیامبر اعظم و امیرالمومنین  در عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی، این دو حکومت را واجد و شامل مبانی همه برجستگی‌های حقوق مدرن دانست و اظهار کرد: در عمل نیز در حد اقتضاء محیط مکانی و زمانی این دو حکومت، تعبد و تعقل در عرصه زندگی شخصی و همچنین انسان‌دوستی ،‌خدمت تمام عیار به مردم و حفظ کرامت انسان‌ها در حداکثر آن در عرصه اجتماعی عملا" اجرا شده است.

امیری تصریح کرد: آنچه امروز در حقوق مدرن وجود دارد، مبانی آن در حکومت علی ابن ابی طالب گذاشته شده و در عمل نیز، در حدی که اقتضا داشته ‌پیاده و اجرا شده است.

قائم مقام وزیر کشور در فراز دیگری از سخنان خود از ابلاغ وزیر کشور به استانداران برای حداکثر همکاری با اهداف و برنامه‌های وحدت آفرین بنیاد بین‌المللی غدیر خبر داد و بر اصرار و اهتمام وزارت کشور و استانداری‌ها به این امر تاکید کرد.

گفتنی است پس از این سخنرانی، حکم ریاست بنیاد بین المللی غدیر در وزارت کشور که به امضاء آیت ا... خزعلی برای رحمانی فضلی صادر شده است توسط حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران،‌ تحویل امیری قائم مقام وزیر کشور شد.

کد خبر : ۳۰۴۱۱۹