خبرگزاری کار ایران

ابتکار در دیدار با رئیس جمهور فنلاند:

دیپلماسی و مذاکرات بر افراط گرایی غلبه می‌کند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست که برای حضور در کنفرانس بین المللی فناوری پاک به هلسینکی سفر کرده، با آقای سائولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در این ملاقات ضمن ابلاغ سلام دکتر روحانی رئیس جمهوری به رئیس جمهور فنلاند و با اشاره به ملاقات‌های خود با وزرای امور اقتصادی، کشاورزی و محیط زیست، توسعه و تجارت خارجی و اعضای کمیته سیاست خارجی پارلمان فنلاند اظهار داشت دو کشور در ابعاد مختلف صنعتی، تجاری، محیط زیست، تغییرات آب و هوایی و توریسم زمینه‌های مناسبی برای گسترش همکاری دارند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به توافق ۵+۱ با جمهوری اسلامی ایران و رفت و آمدهای مقامات اروپایی، سفر وزیر توسعه و تجارت خارجی در پاییز ۹۴ و سفر کمیته سیاست خارجی پارلمان فنلاند در بهار ۹۵ را برای توسعه روابط دو کشور مثبت ارزیابی کرد.

وی در خصوص تحولات منطقه بر نقش مهم و تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایران بر امنیت منطقه‌ای گفت: برای حل معضلات خاورمیانه و تروریسم نیاز به اراده و همکاری جمعی در سطح بین المللی دارد و ابراز امیدواری کرد دیپلماسی و مذاکرات بر افراط گرایی غلبه نماید.

سائولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند ضمن ابلاغ سلام به رئیس جمهوری اسلامی ایران موفقیت مذاکرات جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی را تبریک گفت و افزود مذاکرات طولانی و سنگین بود، ولی نتیجه آن تاکنون مثبت بوده است.

رئیس جمهور فنلاند گذشته روابط دو کشور را خوب توصیف کرد گفت تاکنون در روابط مشکلی نداشته‌ایم و از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال شده و موانع روابط تجاری نیز با برداشتن تحریم‌ها حل می‌شود و هیات وزیر توسعه و تجارت خارجی و دست اندرکاران اقتصادی فنلاند طی دو سه ماه آینده برای مذاکره با طرف‌های ایرانی عازم تهران خواهد شد.

براساس گزارش سایت سازمان محیط زیست، نینیستو با اشاره به معضل تروریسم و گسترش آن در سطح جهان گفت: اکنون اروپا در حلقه‌ای از بحران قرار گرفته است، از یک طرف اوکراین و از سوی دیگر بحران‌های خاورمیانه و گسترش تروریسم باعث شده سیل مهاجرت به سوی اروپا جریان پیدا کند و ما از یک سو با مسائل انسانی و از سوی دیگر با مشکل عدم ظرفیت کافی برای پذیرش مواجه هستیم.

کد خبر : ۳۰۴۲۱۷