خبرگزاری کار ایران

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

آمریکا آرزوی عادی شدن روابط با ایران را در سر دارد/در برجام به پیروزی‌هایی دست یافتیم

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: موضوع برجام مخالفان و موافقان زیادی دارد و باید مراحل قانونی آن در ایران و آمریکا طی شود اما در این باره باید یادآور شد که حقیقتا در این مقطع به پیروزی‌هایی دست یافته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه‌ تهران با تاکید براینکه سرمایه تقوا می‌تواند تمام مشکلات را حل کند، افزود: با تکیه بر تقوا انسان به موقعیتی می‌رسد که فکرش را هم نمی‌تواند بکند و الطاف الهی شامل حال وی خواهد شد که در مسئله برجام هم همین سخن نقش اصلی را ایفا می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: آنهایی که در عرصه برجام فعال هستند با تکیه بر تقوا و دقت در عمل می‌توانند مشمول امداد الهی شوند و مسئولان کشور اگر می‌خواهند کشور را از چنگال آمریکا نجات دهند و موفق و عزیز شوند باید به وعده‌های الهی باور داشته باشند.

وی افزود: امام راحل به آنچه در مبارزه با استکبار می‌گفت ایمان داشت و رهبر معظم انقلاب نیز که اینچنین در برابر استکبار ایستاده است، به وعده‌های الهی ایمان دارد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به نزدیک بودن ماه ذیحجه و لزوم توجه به این ماه معنوی افزود: باید بکوشیم در این ماه و بویژه دهه اول آن به معنویت وصل شویم و از غیر خدا ببُریم و از علقه‌های مادی کم ارزش بپرهیزیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پنجشنبه گذشته سالگرد وفات مرحوم آیت‌الله طالقانی بود که امام راحل به وی لقب ابوذر زمان را داد، عالمی نترس و مجاهدی که زندان و مشکلاتش کوچک‌ترین تزلزلی در روح او ایجاد نکرد و وی با مبارزات طولانی از زندان استقبال کرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدنی شهید محراب و عالم مجاهد افزود: باید به ۱۷ شهریور نیز اشاره داشت روزی که دو رویه سکه اتفاق افتاد از یک رو شاهد جنایات و خونریزی‌های رژیم شاه بودیم که تمام این جنایات به فرمان آمریکا انجام پذیرفت و به همین دلیل نباید از نقش آمریکا در به شهادت رساندن مردم در این روز غافل شد و آن را فراموش کرد.

وی با اشاره به طرف دیگر واقعه ۱۷ شهریور افزود: مقاومت مردمی بخش دیگر واقعه ۱۷ شهریور بود که باید در مورد آن به مردم و شهادت‌طلبی و فداکاریشان آفرین گفت و یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور را گرامی ‌داشت.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی همچنین با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه (س) در روز سه شنبه هفته آینده افزود: این روز به برکت سالروز ازدواج امیر المومنین (ع) و حضرت زهرا (س) روز ازدواج نامگذاری شده و باید اشاره داشت که مسئله ازدواج بسیار مهم است و همانطور که پیامبر اسلام (ص) به این امر سفارش کرده و فرموده است هر کس به این سنت الهی عمل نکند از من نیست.

این عضو خبرگان رهبری در تشریح ازدواج مناسب افزود: در انتخاب زوجین باید دقت شود که طرفین همدیگر را به خوبی بشناسند و همسران باید ایمان به خدا داشته باشند و به دین پایبند باشند و همچنین روحیه انقلابی داشته باشند و پیرو امام و رهبری باشند و ولایت را از عمق جان قبول داشتند و در این میان اگر این ازدواج همراه با چیزهای دیگری نظیر زیبایی نیز بود، ایرادی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل مادی نباید در ازدواج‌ها به عنوان محورهای اصلی تلقی شود، افزود: محورهای اصلی همان‌هایی است که به آن‌ها اشاره شد و در این میان بعضی‌ها فقط به مسائل مادی نظیر پول، زیبایی، مقام و منزلت توجه می‌کنند و متاسفانه این‌ها محور اصلی شده‌ است و مسائل اصلی فراموش شده و به همین دلیل طلاق در جامعه زیاد شده چرا که وقتی زندگی مادی محور قرار می‌گیرد، با کوچک‌ترین تلنگری زندگی از هم پاشیده خواهد شد.

وی همچنین با ارائه آمارهایی از افزایش میزان طلاق در جامعه افزود: طبق برخی از آمارهایی که منتشر شده روزانه ۵۰۰ طلاق در کشور انجام می‌شود یعنی از هر ۴ ازدواج یکی از‌ آن‌ها منجر به طلاق می‌شود که دلیل آن توجه صرف به مسائل مادی و لذات است که مسائلی نظیر طلاق توافقی را ایجاد کرده است که در این مورد بیشتری حقی که از طرفین ضایع می‌شود، مربوط به حقوق زوجه است و باید برای کاهش این آمار طرفین با تکیه به تقوای الهی از هوس رانی و کم حوصلگی پرهیز کنند.

وی همچنین در مورد جنایات اتفاق افتاده در یمن تصریح کرد: قلوب مسلمانان جهان از جنایات در حق مردم یمن مجروح شده است که این جراحت نه تنها التیام نیافته بلکه رو به افزایش است.

وی با تاکید بر نقش کشورهایی نظیر عربستان سعودی در وقوع جنایات در کشور یمن تصریح کرد: سعودی‌ها به زائران بیت‌الله سفارش می‌کنند که قرآن بخوانید و من نیز از تریبون نماز جمعه به حاکمان سعودی اعلام می‌کنم که شما هم قرآن بخوانید و آیاتی نظیر «وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا (سوره نساء‌آیه ۹۲) و... أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا... (سوره مائده، ‌آیه ۳۲)» را قرائت کنید.

آیت‌ الله موحدی‌کرمانی ادامه داد: این روز‌ها صحنه‌های دلخراشی از فرار مردم مظلوم عراق و سوریه به واسطه ظلم‌ها و خونریزی‌های داعش کثیف از خانه و کاشانه‌شان مشاهده می‌شود که مدعیان دروغین حقوق بشر به ویژه آنهایی که ادعای اسلام دارند در برابر چنین صحنه‌هایی روسیاه هستند.

وی با اشاره به دورغگویی آمریکا در مورد ائتلاف ضدداعش افزود: آنچه آمریکا در مورد این ائتلاف و ریشه‌کنی داعش می‌گوید، تنها دروغی بیش نیست و آمریکا قصد دارد از داعش استفاده کند و به تعبیر دقیق‌تر داعش را اداره کند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: همانطور که دیروز در تلوزیون مشاهده کردید نتانیاهو در بدو حضور در انگلیس با شعارهای مردم آزاده انگلیس مواجه شد، مردمی که فریاد می‌زدند نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی باید به واسطه جنایات جنگی که مرتکب شده‌است، محاکمه شود و در این میان مردم انگلستان با جمع‌آوری ۱۰۳ هزار امضاء خواستار این محاکمه شده‌اند و حرکتی که از ایران شروع شده به لطف خدا در حال سرایت به همه جهان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین در مورد برجام تصریح کرد: موضوع برجام مخالفان و موافقان زیادی دارد و باید مراحل قانونی آن در ایران و آمریکا طی شود اما در این باره باید یادآور شد که حقیقتا در این مقطع به پیروزی‌هایی دست یافته شده و ۶ قدرت بزرگ جهانی ناچار به پذیرش حقوق هسته‌ای ایران و گردش چندهزار سانتریفیوژ برنامه هسته‌ای ایران شدند که در این میان آنچه تاثیر‌گذار بوده رهبری داعیانه مقام معظم رهبری و مقاومت مردم ایران اسلامی و تلاش‌های دانشمندان هسته‌ای ایران بوده است.

وی با تاکید بر نقش بی‌بدیل شهدای هسته‌ای در پیشبرد دست‌یابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای افزود: مجلس محترم با دقت در حال بررسی برجام است که این دقت عمل شایسته تقدیر است و باید یادآور شد در این موضوع هر چه بیشتر فکر و تامل شود، شایسته است و آمریکای امروز‌‌ همان آمریکای قدار دیروز است، دشمنی آن با اسلام و زورگویی‌هایش همچنان به حال خود پابرجاست.

وی با اشاره به اظهارات خلاف واقع مقام‌های آمریکایی بعد از برجام تصریح کرد: آن‌ها در برخی اظهارات خود گفته‌اند که چارچوب تحریم‌ها حفظ می‌شود و از تعلیق و بازگشت‌پذیری تحریم‌ها سخن گفته‌اند و اظهار داشته‌اند که ایرانی‌ها باید کاری متفاوت انجام دهند و تلاش کنند هویت حکومت ایران را تغییر دهند که ما در پاسخ به آن‌ها می‌گوییم آمریکا کور خوانده است و ایران اسلامی هیچ‌گاه با ظالمان و سلطه‌گران همراه نمی‌شود و مردم مسلمان ایران با شعار «هیات منالذله» ‌ به این اظهارات پاسخ می‌دهند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: ما به آمریکایی‌ها اعلام می‌کنیم آنچه در چارچوب برجام پذیرفته شده را اگر شما تعلیق کنید ما هم تعلیق می‌کنیم چرا که آنچه پذیرفته‌ایم قابل بازگشت است و مردم ایران اسلامی نه تنها با اظهارات شما همسو نخواهد شد بلکه بر حرکت انقلابی خود بیش از گذشته نیز خواهند افزود و جمهوری اسلامی نه تنها تغییر نمی‌کند بلکه همچنان مانند کوه پابرجاست و این رژیم جعلی صهیونیستی است که در حال نابودی است و به یاری خدا در آینده‌ای نزدیک این رژیم غاصب از صحنه روزگار محو خواهد شد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تاکید بر اینکه آمریکا آرزوی عادی شدن روابط با ایران را در سر می‌پروراند، افزود: آمریکایی‌ها آرزو دارند در سایه مذاکرات بتوانند بر ایران نفوذ کنند و سیاست دشمنی با ایران و اسلام را در پوشش لبخند اعمال کنند که ما هیچ‌گاه فریب این لبخند‌ها را نخواهیم خورد و آمریکایی‌ها غافل هستند از اینکه رهبر آگاه و بیدار و مردم هوشیار ایران اسلامی با تمام قدرت راه‌های نفوذشان را بسته‌اند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: آمریکایی‌ها حتی آرزوی عادی شدن رابطه ایران با رژیم کودک‌کش و غاصب اسرائیل را در سر می‌پرورانند و به دنبال به رسمیت شناخته شدن این رژیم جعلی از سوی ایران هستند که این آرزو و انتظار را با خود به گور خواهند برد.

وی با تاکید براینکه دشمن به دنبال افزایش بی‌بندو باری در کشور است، افزود: آن‌ها در خیال خود می‌خواهند ایران را به آندولس دوم تبدیل کنند اما به خواست خدا این آرزو را هم به گور خواهند برد. آمریکایی‌ها باید بدانند ایران امروز، ایران زمان شاه دیروز که در سلطه آمریکایی‌ها بود، نیست بلکه ایران امروز ایرانی مقتدر، ‌توانمند، ‌ با تکیه بر پشتیبانی‌های مردمی است که حمایت آزادی‌خواهان جهان را نیز با خود به همراه دارد و آن‌ها اگر می‌خواهند به سعادت برسند، باید فرهنگ اسلامی مردم ایران را تکریم کنند تا از خشم آن‌ها در امان باشند.

کد خبر : ۳۰۴۲۴۴