خبرگزاری کار ایران

مقیمی در جمع خبرنگاران:

حزبی به نام «یکتا» وجود ندارد/ فرمانداران غیرهمسو تغییر می‌کنند

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور گفت: فرماندارانی که با دولت همسو نباشند٬ قطعا تغییر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ محمدحسین مقیمی در حاشیه مراسم ترحیم برادر وزیر کشور با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: نمونه صندوق شفاف را به شورای نگهبان داده‌ایم و مورد تایید قرار گرفته است. این صندوق هم شفاف است و هم آرای آن خوانده نمی‌شود.

وی در خصوص انتخابات الکترونیکی گفت: هنوز در این مورد به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که بتوانیم اظهارنظر کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت حزب یکتا قانونی است٬ گفت: ما در حال حاضر حزبی به نام یکتا نداریم. افراد اگر بخواهند می‌توانند خودشان فعالیت داشته باشند فعالیت افراد اشکالی ندارد٬ اما ما حزبی در تحت عنوان یکتا نداریم که بخواهد فعالیت سیاسی انجام دهد.

وی در مورد تغییر فرمانداران گفت: هر فرمانداری که طبق برنامه وظایف خود را انجام دهد به کارش ادامه خواهد داد٬ اما فرماندارانی که با دولت همسو نباشند٬ قطعا تغییر می‌کنند. اینکه فرمانداری در دوره قبل هم همین مسئولیت را داشته یا خیر٬ تاثیر در تصمیم‌های ما ندارد.

مقیمی در پاسخ به سوالی که آیا ستاد پیشگیری از تخلفات در قوه قضاییه باعث موازی کاری با وظایف وزارت کشور نخواهد شد٬ گفت: قوه قضاییه وظیفه دارد برای پیشگیری از جرایم اقدام کند و این جزو اختیارات دستگاه قضا است.

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور در مورد حزب اتحاد گفت: در اولین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب موضوع استعلام اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران بررسی خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۴۵۴۶