خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

فضای کشور نباید پیش از موعد قانونی‌ انتخاباتی شود

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر اینکه فضای کشور پیش از موعد قانونی‌اش نباید انتخاباتی شود، گفت: انتخاباتی شدن فضای کشور پیش از موعد قانونی‌ جو کشور را درگیر مباحث حاشیه‌ای می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی امیری در حاشیه مراسم ترحیم عبدالرضا برادر رحمانی فضلی؛ وزیر کشور در جمع خبرنگاران در مورد فعالیت‌های انتخاباتی برخی از نامزدهای انتخابات اسفندماه گفت: به کاندیداهای احتمالی انتخابات توصیه می‌کنم که در فرصت قانونی فعالیت انتخاباتیشان را پیش ببرند.

امیری با تاکید بر اینکه فضای کشور پیش از موعد قانونی نباید انتخاباتی شود، گفت: انتخاباتی شدن فضای کشور پیش از موعد قانونی‌اش جو کشور را درگیر مباحث حاشیه‌ای می‌کند.

قائم مقام وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نقش احزاب در مشارکت و هم افزایی مردم در انتخابات اظهار کرد: احزاب می‌توانند در ایجاد شور انتخاباتی بسیار نقش پر‌رنگی داشته باشند. از احزاب و گروههای سیاسی انتظار می‌رود که در موعد قانونی تنور انتخابات را گرم و فضای پرشوری ایجاد کنند.

وی از تشکیل اتاق فکر ستاد انتخابات در تهران و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: کارهای مربوط به انتخابات و برنامهریزی‌ها و تعیین تصمیمات اجرایی را طبق برنامه زمانبندی شده پیش می‌برد.

قائم مقام وزیر کشور درباره نهایی شدن ساختمان خانه احزاب هم گفت: قرار شده تا شهرداری کمک کند تا این مکان تعیین شود اما اینکه وزارت کشور بخواهد ساختمانی را به نام خانه احزاب در اختیار گروه‌های سیاسی و احزاب قرار دهد معذور هستیم و قرار شده شهرداری ساختمانی را برای این منظور در نظر بگیرد تا آن‌ها در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فعالیت خود را دنبال کنند.

کد خبر : ۳۰۴۵۷۱