خبرگزاری کار ایران

فتاحی در گفت‌وگو با ایلنا:

مخالفت کنگره با برجام کمتر از پایداری‌ها نیست/ به گذشته عقبگرد نمی‌کنیم

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس گفت: تمام جنگ و جدال‌ مخالفان به‌‌ این دلیل است که نمی‌توانند ادعایشان را با گفت‌وگو به اثبات برسانند و حرفی برای گفتن ندارند.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با تاکید بر موفقیت تیم مذاکره هسته‌ای کشورمان در مذاکره با ۱+۵ اظهار داشت: همان‌طور دکتر روحانی وعده داده‌ بود، درپی اجرای برجام هم سانتریفیوژهای کشور خواهد چرخید و هم چرخ زندگی مردم و واقعیت این است که مخالفت‌های نمایندگان کنگره و سنای امریکا با برجام کمتر از مخالفت برادران ما در جبهه پایداری با توافق هسته‌ای نیست.

برجام مطلقاً به‌نفع ایران است

وی افزود: نمایندگان کنگره صراحتاً به جان کری گفتند ایران شما را فریب داده و هنگامی که به مخالفت‌های نمایندگان کنگره و سنای آمریکا دقت کنیم، متوجه می‌شویم ما در مذاکرات دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم و برجام به‌ نفع ایران است.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس با اشاره به انتقادهای برخی نمایندگان مجلس از برجام اعلام کرد: البته انتقاد حق نمایندگان است اما نباید فراموش کنیم که همین توافق، حامیان و موافقان بسیاری نیز در مجلس دارد و باید به حامیان برجام هم اجازه اظهارنظر بدهیم. البته دعوت از جلیلی اشکالی ندارد،‌ اما به شرطی که به همان میزان که به او فرصت می‌دهند، به لاریجانی، روحانی و دیگر مسئولان مذاکرات در سال‌های گذشته نیز فرصت داده‌ شود.

منتقدان برجام از ایجاد فضای دوقطبی در جامعه خودداری کنند

وی ضمن انتقاد از تلاش عده‌ای از مخالفان برجام برای ایجاد فضای دوقطبی در جامعه، خاطرنشان کرد: باید به‌دور از حاشیه‌سازی و تندروی، از ایجاد فضای دوقطبی در جامعه پرهیز کنیم و موافقان و حامیان برجام را طرفدار و حامی آمریکا نخوانیم زیرا ما تنها طرفدار مقام معظم رهبری، منافع ملی و ایران عزیزمان هستیم.

در سایه برجام به یکی از 3 قدرت جهان تبدیل خواهیم شد

نماینده مردم ارومیه با تاکید بر موفقیت‌های بزرگی که در حاشیه توافق هسته‌ای عاید کشورمان شده، اظهار کرد: به باور من، اگر ما بتوانیم سیاست‌های داخلی و خارجی دولت کنونی را به همین شیوه ادامه دهیم و ریشه اختلاس‌ها و مفاسد اقتصادی را در کشور بخشکانیم و از ظلمی که در ساختار اداری کشورمان صورت می‌گیرد، جلوگیری کنیم، در سایه همین توافق با کشورهای جهان می‌توانیم در آینده نزدیک حتی به یکی از سه قدرت اول جهان تبدیل شده و به‌لحاظ اقتصادی با کشورهایی همچون امریکا، روسیه، کانادا، آلمان، ایتالیا و ژاپن رقابت کنیم.

علت جاروجنجال منتقدان این است که حرف حساب ندارند

فتاحی با تاکید بر دستاوردهای تیم هسته‌ای کشورمان، اظهار داشت: تمام این جنگ و جدال‌های منتقدان به‌دلیل این است که نمی‌توانند ادعای‌شان را با گفت‌وگو به اثبات برسانند و حرفی برای گفتن ندارند. واقعیت این است که آنچه در جریان مذاکرات انجام گرفت، بزرگترین پیروزی قرن اخیر بود عزیزانی همچون صالحی و ظریف و دیگر مذاکره‌کنندگان افرادی مومن و متخصص‌اند.

منتقدان برجام می‌خواهند با تلقین شکست تنور انتخابات را سرد کنند

این نماینده مردم در مجلس نهم در تشریح انگیزه منتقدان برجام در کمیسیون ویژه یادآور شد: از آن‌جا که کشور در وضعیت بسیار خوبی به‌لحاظ امنیتی قرار گرفته و دولت «تدبیر و امید» عملکرد بسیار خوبی داشته و در مذاکرات نیز به پیروزی بزرگی نائل شدیم، منتقدان برجام در آستانه برگزاری انتخابات‌های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با رویکرد و نگاه سیاسی سعی دارند با تلقین شکست دولت، تا آن‌جا که ممکن است فضای انتخابات را به سمت فضایی سرد و به‌دور از شور نشاط سوق دهند.

وی افزود: آن‌چه مسلم است، هر زمان تنور انتخابات سرد باشد و تعداد شرکت‌کنندگان به حداقل برسد، جریان تندرویی که امروز هم مخالف برجام است، پیروزی بهتری به‌دست می‌آورند و نمایندگان بیشتری را به مجلس می‌فرستند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس اظهار داشت: ما مردم بسیار فهیمی داریم و امروز با گسترش امکانات ارتباطی، خوشبختانه مردم بیش از گذشته در جریان اتفاقات قرار می‌گیرند و به‌خوبی نسبت به فضای سیاسی کشورشان آگاهند. فکر نمی‌کنم ما بار دیگر عقب‌گرد کنیم و به زمانی برویم که قطعنامه‌های شورای امنیت علیه کشورمان ازسوی مسئولان کاغذپاره خوانده می‌شد. 

پیشنهاد برگزاری رفراندوم برجام

وی با انتقاد از بدخلقی‌های سیاسی ازسوی منتقدان برجام، یادآورشد: منتقدان نباید در برابر نظر مردم و رهبری بایستند. هر آن‌چه در جریان مذاکرات گفته و پذیرفته شده تحت‌نظر رهبری بوده و ایشان بارها مذاکره‌کنندگان را تایید کرده‌اند. 

نماینده مردم ارومیه اضافه کرد: اگر این مخالفان خود را نماینده مردم می‌دانند، باید به نظر مردم توجه کنند و اگر نمی‌خواهند نظر اعتدالیون را بپذیرند و مدعی می‌شوند که مردم از برجام ناراضی‌اند، رفراندومی برای برجام برگزار کنند و در عمل ببینند که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از مردم با برجام موافقند و اگر ادعا می‌کنند که رهبری از نتیجه مذاکرات راضی نیستند، پس چرا این موضوع را اعلام نمی‌کنند. مگر رهبر انقلاب با کسی تعارف دارد؟‍

نباید افکار سیاسی خود را از زبان مردم و رهبری بیان کنیم

فتاحی در پایان تصریح کرد: تنها کافیست که مقام معظم رهبری اشاره کنند که از این توافق ناراضی‌اند، تا ما تمام این برجام و مذاکرات را کنار بگذاریم و به هر نقطه‌ای که ایشان فرمودند، بازگردیم اما کسی حق ندارد بدون هیچ پشتوانه‌ای افکار سیاسی خود را از زبان مردم و رهبری نظام بیان کند.

کد خبر : ۳۰۴۷۰۱