خبرگزاری کار ایران

بروجردی در دیدار معاون وزیر خارجه بلغارستان:

ائتلاف علیه داعش یک نمایش است

معاون وزیر خارجه بلغارستان با رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علاءالدین بروجردی در ابتدای دیدار با والنتین پوریازوف که بعدازظهر یکشنبه صورت گرفت٬ با اشاره به اهمیت روند رو به رشد مراوادات میان دو کشور، گفت: بسترهای مناسبی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی بویژه ارتباطات پارلمانی فی‌مابین وجود دارد که می‌توان از آنها در جهت منافع دو ملت استفاده کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز تاسف از حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای و اروپایی‌اش از گروه‌های تروریستی و سیاست تقسیم بندی تروریسم به خوب و بد گفت: زبان تروریست‌ها خشونت بوده و ماهیت تمام گروهای تروریستی کشتار افراد بیگناه است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه ائتلاف علیه داعش را یک نمایش علیه این گروه دانست و خاطر نشان کرد: ادامه کمک‌های تسلیحاتی و آموزش تروریست‌ها باعث رشد گروه‌های تروریستی شده و ادامه این روند خطر بزرگی برای تمام کشورهای جهان است.

بروجردی در پایان بر توسعه همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در مسائل منطقه‌ای و بین‌الملی میان جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان در جهت تامین بر قراری ثبات منطقه‌‌ای تاکید کرد.

در ادامه والنتین پوریازوف معاون وزیر امور خارجه بلغارستان با تاکید بر نقش مهم کشورمان در معادلات منطقه‌ای و جهانی، گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک بازیگر مهم بین‌المللی می‌تواند نقش مثبتی در برابر چالش‌های فراروی منطقه ایفا نماید.

معاون وزیر خارجه بلغارستان با اشاره به بحران‌های اخیر در منطقه خاورمیانه و آفریقا خاطرنشان کرد: گسترش گروه‌های تروریستی مانند داعش خطری جهانی برای امنیت تمام کشورهای جهان است.

وی در ادامه بر ضرورت همکاری تمام کشورهای منطقه و دیگر کشورها در جهت از بین بردن گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه بلغارستان در پایان توسعه ارتباطات سیاسی و پارلمانی میان بلغارستان و جمهوری اسلامی ایران را فرصتی برای گسترش مراوادات اقتصادی و صنعتی فی‌مابین دانست.

کد خبر : ۳۰۵۰۰۷