خبرگزاری کار ایران

شجاعی کیاسری در گفت‌وگو با ایلنا:

پخش جدل‌های کمیسیون برجام از رسانه ملی درست نبود

عضو شورای نظارت بر صداوسیما در مجلس گفت: باتوجه به این‌که مباحثی که در جلسات کمیسیون ویژه مطرح می‌شود، ‌ پیرامون مسائل تخصصی است که قطعاً بالغ بر ۹۰٪ مردم اطلاعی از آن ندارند، پیشنهاد می‌کنیم درصورت تمایل صداوسیما به پخش این جلسات، ‌ به‌جای پخش از شبکه خبر، از شبکه چهارم سیما پخش شوند.

سیدرمضان شجاعی کیاسری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به عدم پخش جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام از رسانه ملی اظهار داشت: روز گذشته در جلسه شورای نظارت بر صداوسیما مسائلی در خصوص پخش جلسات کمیسیون برجام از رسانه ملی عنوان شد و برخی از نمایندگان نسبت به پخش این جلسات با توجه به حواشی فراوانی که در این خصوص شاهد بودیم، انتقاداتی داشتند.

وی افزود: با این وجود، شورای نظارت بر صداوسیما در تصمیم شبکه خبر مبنی بر عدم پخش جلسات کمیسیون ویژه برجام تاثیری نداشته‌است و اساساً انتقادات نمایندگان به‌صورت رسمی به مسئولان رسانه ملی ابلاغ نشده‌است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در تشریح انتقاد‌های شورای نظارت بر صداوسیما در خصوص پخش تلویزیونی جلسات کمیسیون ویژه برجام، یادآور شد: باتوجه به این‌که مباحثی که در جلسات کمیسیون ویژه مطرح می‌شود، ‌ در مورد مسائل تخصصی است، قطعاً بالغ بر ۹۰٪ مردم اطلاعی از آن نداشته و‌شناختی از اصطلاحات تخصصی و سنگینی که در این جلسات مطرح می‌شود، ندارند، برای همین پیشنهاد می‌کنیم درصورت تمایل صداوسیما به پخش این جلسات، ‌ به‌جای پخش از شبکه خبر، این جلسات از شبکه چهارم سیما پخش شوند.

وی افزود: متاسفانه مباحثی که در جلسات کمیسیون برجام مطرح می‌شد، تاحدودی جدلی بود که پخش آن از رسانه ملی درست نبود.

به گزارش ایلنا، جلسه امروز کمیسیون ویژه برجام توسط شبکه خبر و واحد مرکزی خبر، تصویربرداری نشد و همچنین باتوجه به تغییر میهمانان جلسه، دستور جلسه تغییر کرد.

همچنین نشست خبری سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نیز که بنابر اعلام قبلی قرار بود ظهر امروز باحضور اصحاب رسانه برگزار شود، بدون ارائه توضیحی از سوی مسئولان ذیربط انجام نشد.

کد خبر : ۳۰۵۳۴۲