خبرگزاری کار ایران

روایت نقوی‌حسینی از نشست غیرعلنی کمیسیون برجام:

علوی: دوقطبی‌کردن جامعه بازی در زمین دشمن است/ در فضایی عزتمند و در چارچوب منافع ملی مذاکره کردیم

وزیر اطلاعات در کمیسیون ویژه برجام با بیان اینکه هر کسی جامعه را به سمت دو قطبی شدن پیش ببرد در زمین دشمن بازی کرده است، گفت: مذاکرات در چارچوب منافع ملی انجام شده است.

سیدحسین نقوی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، به ارائه گزارشی از نشست عصر روز گذشته کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: این جلسه با حضور مسئولان دفاعی و نظامی تشکیل شد.

وی افزود: دو محور اصلی بحث مربوط به فعالیت‌های موشکی و نظامی کشور در چارچوب برجام و قطعنامه 2231 و همچنین بازرسی‌ها و کانال خرید و تأثیر آن بر فعالیت‌های نظامی و دفاعی کشور بود.

نقوی تأکید کرد: در این جلسه موضوعات مذکور از دو نگاه درون‌متنی و همچنین برون متنی مورد بررسی قرار گرفت و تهدیدها و فرصت‌های برجام و اسناد ضمیمه آن در زمینه مسائل دفاعی و نظامی تجزیه و تحلیل شد.

نماینده ورامین در مجلس بر همین اساس یادآور شد: در بخش دوم جلسه عصر روز گذشته کمیسیون ویژه برجام، محمود علوی وزیر اطلاعات و همکارانشان میهمانان جلسه کمیسیون بودند که امنیت ملی و مناسبات برجام با آن مباحث در جلسه با وزیر اطلاعات مورد رسیدگی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در پایان خاطرنشان کرد: آقای علوی در جلسه گفت که مذاکره یعنی داد و ستد، بنابراین تمرکز صرف روی داده‌ها یا ستانده‌ها درست نیست، ما در یک فضای عزتمند مذاکره کردیم و صرفاً هم مذاکره هسته‌ای داشته‌ایم، در چارچوب منافع ملی مذاکرات انجام شده است، باید از فرصت‌های به دست آ‌مده نهایت استفاده را ببریم، نباید جامعه را به سمت دو قطبی شدن پیش ببریم. هر کس جامعه را به سوی دو قطبی شدن پیش ببرد، در زمین دشمن بازی کرده است.

کد خبر : ۳۰۵۵۰۷