خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای؛

جنبش عدم تعهد خشونت صهیونیست‌ها محکوم کرد

در نشست ماهانه دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد که روز جمعه با ریاست سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در مقر این سازمان برگزار شد، تعرض‌ها و تجاوزهای صهیونیست‌ها علیه قدس شریف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، جنبش عدم تعهد در این نشست با تصویب بیانیه‌ای اعمال خشونت‌آمیز و تحریکات نیروهای اشغالگر را قویا محکوم کرد.

اعضای جنبش نم در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی شدید در مورد اعمال و سیاست‌های غیرقانونی رژیم اشغالگر قدس و توصیف آن به عنوان تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی، از جامعه بین‌المللی و به ویژه شورای امنیت خواستند به وظایف خود در ارتباط با تعرض‌ها و تجاوزهای اشغالگران عمل کنند.

غلامعلی خوشرو هم‌چنین در ظرفیت ریاست جنبش عدم تعهد به اتفاق نمایندگان تروئیکای اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی با دبیر کل سازمان ملل متحد ملاقات و تجاوزهای جدید رژیم اسرائیل در قدس شریف را مورد بحث قرار داد.

در این دیدار نمایندگان کشورهای اسلامی و عدم تعهد از دبیر کل خواستند تا به وظایف خود برای ممانعت از ادامه این تجاوزات عمل کند.

پس از دیدار با دبیر کل، گروه نمایندگان عدم تعهد و اسلامی در ادامه تلاش‌های خود ملاقاتی نیز با رئیس شورای امنیت انجام دادند و در نظر دارند در این مورد با رئیس مجمع عمومی این سازمان نیز دیدار کنند.

کد خبر : ۳۰۶۱۵۲