خبرگزاری کار ایران

محجوب در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اجازه نخواهیم داد حقوق کارگران ایرانی پایمال شود

یک‌عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:امنیت شغلی کارگران شاغل در بخش خودروسازی در معرض خطر است و مجلس باید به این مسئله رسیدگی بیشتری کند.

علیرضا محجوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ با اشاره به تجمع کارگران مقابل مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما مکلف بودیم اعتراض خود را بیان کنیم و به نتیجه رسیدن آن بر عهده نمایندگان است.

محجوب با اشاره به طرحی که از سوی برخی نمایندگان برای حمایت از تولید ملی تهیه شده است٬ گفت: این طرح را به زودی تقدیم هیات رئیسه خواهیم کرد و ان‌شاءالله به تصویب نمایندگان خواهد رسید و اجازه نخواهیم داد حقوق کارگران ایرانی پایمال شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم خاطرنشان کرد: برخی کارگران شاغل در بخش خودروسازی اشتغالشان در معرض تهدید است؛ که امیدوارم مجلس با توجه به اینکه عوارض را وضع کرده است٬ به این موضوع توجه بیشتری نشان دهد.

دبیرکل خانه کارگر همچنین تصریح کرد: تمایل صاحبان سرمایه برای کسب سود بیشتر باعث شد تا محصولات نامرغوب چینی با قیمتی به مراتب نازل‌تر راهی بازارهای مصرف داخلی شود٬ در نتیجه هم از کیفیت خودروی داخلی کاسته شود و هم سایه رکود و تعدیل بر سر واحدهای قطعه سازی سنگینی کند. امروز در شرایطی هستیم که دامنه میل به واردات کالاهای خارجی تا حد واردات چشمگیر خودروهای ساخت خارج بالا گرفته است.

وی با تاکید برضرورت اینکه باید از گذشته پند گرفت، افزود: اگر بخواهیم بی‌تفاوت از کنار وقایع بگذریم بازهم همانند اتفاقاتی که در دهه ۷۰ و ۸۰ برای صنایع لوزام خانگی و نساجی باید شاهد تعدیل کارگران خودروساز باشیم.

کد خبر : ۳۰۶۴۲۷