خبرگزاری کار ایران

کارخانه‌ای در گفت‌وگو با ایلنا:

چگونگی پخش جلسات برجام نظر صداوسیما بود

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس گفت: چگونگی پخش جلسات نظر صداوسیما بود و آنها تصمیم گرفتند به این شکل جلسات برجام را پخش کنند.

ابراهیم کارخانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، اظهار داشت بنا براین است که یک گزارش به صحن مجلس ارائه شود. البته باتوجه به این‌که گزارش آن‌چه در نشست‌های کمیسیون برجام گذشت و صحبت‌هایی که مطرح شد، بسیار مفصل است و بالغ بر چندین مجلد کتاب خواهدبود، طبیعتاً نمی‌توان تمام آن را در اختیار صحن گذاشت.

وی افزود: بنا داریم، مُحکمات آنچه در این جلسات مطرح شده را استخراج و در اختیار مجلس قرار دهیم و سایر موارد نیز به‌عنوان اسناد پشتیبان که بالغ بر ۳۰۰ صفحه خواهد بود نیز در مجلس باقی خواهد ماند.

نماینده مردم همدان و فامنین در توضیح علت بی‌اطلاعی برخی از اعضای کمیسیون برجام از برخی خبرهای داخلی کمیسیون از جمله ارسال نامه زاکانی به صالحی اعلام کرد: صحبت‌هایی در این خصوص مطرح بود و من هم شخصاً از آقای زاکانی درخصوص ارسال نامه به رئیس سازمان انرژی اتمی سوال کردم و پس از تایید ایشان، خبر آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دادم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: البته درخواست ارسال اسناد محرمانه برجام که در اختیار سازمان انرژی اتمی است، در نشستی که با حضور دکتر صالحی در کمیسیون برجام برگزار شد هم مطرح شده‌ بود و مقرر شد که این درخواست به‌صورت رسمی صورت گیرد. امکان دارد در طول نشست‌های طولانی مدت کمیسیون برجام، یکی از اعضا دقایقی را بیرون از نشست سپری کند و به‌عنوان مثال در جریان ارسال نامه به دکترصالحی قرار نگرفته‌ باشد، اما این موضوع در جلسه مطرح شده‌بود.

عضو کمیسیون ویژه برجام در توضیح انتقادهای مربوط توقف پخش تلویزیونی جلسات برجام، خاطرنشان کرد: چگونگی پخش جلسات نظر صداوسیما بود و آن‌ها تصمیم گرفتند به این شکل جلسات برجام را پخش کنند.

کد خبر : ۳۰۶۶۰۹