خبرگزاری کار ایران

تابش در گفت‌و‌گو با ایلنا:

گزارش کمیسیون ویژه مبنای تصویب قانون هسته‌ای نشود

یک نماینده اصلاح طلب مجلس نهم گفت: اکثریت این کمیسیون را اصولگرایانی تشکیل می‌دهند که عمدتا با دولت و سیاست‌های دولت مخالف هستند.

محمدرضا تابش در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در مورد گزارش کمیسیون ویژه برجام گفت: بحث‌ها در مورد گزارش کمیسیون درباره شدت و حدّتی است که قرار است در این گزارش لحاظ شود٬ چراکه اکثریت این کمیسیون را اصولگرایانی تشکیل می‌دهند که عمدتا با دولت و سیاست‌های دولت مخالف هستند.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: اینکه از کمیسیون برجام گزارشی بیرون آید و نقطه نظرات این کمیسیون درباره برجام عنوان شود محل ایراد نیست. اما اگر این گزارش بخواهد مبنایی برای تصویب قانونی در این باره باشد٬ محل ایراد خواهد بود.

وی ادامه داد: برجام یک معاهده اجرایی است و اگر قرار باشد تبدیل به قانون در مجلس شود٬ ماهیت حقوقی به آن داده می‌شود و در چنین شرایطی باید به این قانون پایبندی وجود داشته باشد.

نماینده مردم در مجلس نهم افزود: یک معاهده اجرایی اگر تبدیل به قانون شود٬ پیامدهای منفی در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه بین‌المللی برای کشور به همراه خواهد داشت.

تابش یادآور شد: برجام را ۷ کشور دنیا پذیرفته‌اند و در این میان ۶ کشور آن را به مجلس خود ارائه نداده‌اند و تنها آمریکا آن را به مجلس خود ارائه داد که به دنبال ردّ آن بود که آن هم موفق نشد. بنابراین چه دلیلی وجود دارد که ما برجام را به مصوبه مجلس تبدیل کنیم؟

کد خبر : ۳۰۶۶۹۴