خبرگزاری کار ایران

در دیدار کری و اشتاین‌مایر مطرح شد؛

لحظات تاریخی مذاکرات وین موجب تحول خاورمیانه خواهد شد

وزرای خارجه آمریکا و آلمان در برلین با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا٬ فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیرخارجه آلمان در دیدار جان کری وزیر خارجه آمریکا که در سفر دوره‌ای خود به اروپا به سر می برد٬ با اشاره به دیدارهای سازنده ایران و گروه ۱+۵ در لوزان و وین گفت: «بر این باور هستم که مذاکرات وین ارزش تمام تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را داشت. تمایل دارم از این فرصت برای بیان بالا‌ترین احترام خود برای تعهد و نظم شما استفاده کنم. اینکه دچار آسیب‌دیدگی حین دوچرخه‌سواری شدی و در آخر‌‌‌ همان دوره به تفاهم رسیدیم.

اشتاین‌مایر با ابراز اینکه مذاکرات وین لحظاتی تاریخی بود٬ گفت: «این لحظات تاریخی باعث ایجاد تحولی در خاورمیانه و ابعادی شدند که امیدوار هستیم از توافق وین به دست آیند. به مرحله‌ای وارد شدیم که تمام طرف‌های شرکت‌کننده و به ویژه ایران برای پایبندی و تعهد مورد نظارت قرار می‌گیرند.»

کری با حمایت و قدردانی از سخنان اشتاینمایر درباره برجام گفت: «مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ یک اقدام چندجانبه فوق‌العاده برای تمام شرکت‌کنندگان بود. نتایج آن در سطح جهانی بسیار با اهمیت هستند و برای اجرای مفاد توافق هسته‌ای هوشیار هستیم. اجرای آن بسیار حیاتی است و کسی نمی‌تواند به راحتی بگوید که کار انجام شده است بلکه، کار در در جنبه‌های متفاوتی تازه آغاز شده است.»

 

کد خبر : ۳۰۶۸۱۹