خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی با اشاره به تغییر استانداران:

هر جابجایی که موثر باشد را اجرا می‌کنیم

وزیر کشور گفت: هر‌گاه به نتیجه برسیم یک جابجایی در یک حوزه می‌تواند موثر‌تر باشد این کار را انجام می‌دهیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه نشست سراسری استانداران در جمع خبرنگاران در خصوص واگذاری برخی اختیارات اجرایی به استان‌ها گفت: پیروی جلساتی که برگزار شد قرار شد برخی اختیارات اجرایی به استان‌ها واگذار شود این به منظور سیاست عدم تمرکز بود در همین راستا کارگروهی تشکیل شد و مصوبه‌ای به هیات دولت رفت.

وی افزود: این کارگروه متشکل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت کشور و دستگاه‌های اجرایی است که ابعاد این مسئله را بررسی می‌کنند و نهایتا به هر تصمیمی که رسید آن را اجرایی خواهند کرد. امیدواریم با این کار فرآیند تصمیم‌گیری کوتاه‌تر شود.

وزیر کشور در مورد جلسه امروز خود با استانداران گفت: این جلسات به صورت مرتب و دوره‌ای برگزار می‌شود ما هر جلسه تقاضای وزرا را در دستور کار قرار می‌دهیم موضوع اشتغال از ماه‌ها قبل در هیات دولت مطرح شد٬ بنابراین تاکید شد ما باید بتوانیم در حوزه مشاغل کوچک در استان‌ها برنامه موثری را اجرا کنیم.

وی گفت: امروز لازم بود با استانداران جلسه‌ای بگذاریم و‌ آن‌ها توجیه شوند. همچنین در مورد فضای اجتماعی کشور که بستر انتخابات است مباحثی مطرح شد و تاکید شد که باید توام با آرامش و امنیت خودمان را برای انتخابات آماده کنیم در مرحله آماده‌سازی مقدمات انتخابات هستیم و مسیر به خوبی پیش می‌رود.

رحمانی‌فضلی در مورد تغییر استاندار کرمانشاه و اینکه آیا این تغییرات ادامه خواهد داشت٬ گفت: ما همواره ارزیابی‌های خودمان را انجام می‌دهیم و طبیعی است هر‌گاه به نتیجه برسیم یک جابجایی در یک حوزه می‌تواند موثر‌تر باشد این کار را انجام می‌دهیم البته شرایط استاندار مربوطه نیز برای ما مهم است بنابراین در این جابجایی‌ها مسئله خاصی مطرح نبوده است. هر‌گاه به نتیجه برسیم که تغییر به نفع سیاست‌های دولت و مردم است آن را انجام می‌دهیم.

وی در خصوص جلسات خود با شورای نگهبان تاکید کرد: ما جلساتی را با شورای نگهبان داشته‌ایم خود من شخصا با آیت‌الله جنتی و دوستانش جلساتی داشتم البته ما رابط و کارشناسانی هم داریم که مرتبا با شورای نگهبان جلسه دارند رابط ما با شورای نگهبان آقای امیری است. همین جلسات باعث شده بتوانیم با کمترین اختلاف نظر موضوعات مربوطه را پیش ببریم.

کد خبر : ۳۰۶۸۴۷