خبرگزاری کار ایران

خرازی در نشست شورای راهبردی روابط خارجی:

اطلاع از راهبرد دیگران ما را از دام توطئه‌های خارجی می‌رهاند

با حضور کارشناسان مسائل منطقه و به ریاست سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، روندها و گرایش‌ها در شکل‌دهی به آینده منطقه غرب آسیا در این شورا بررسی شد.

به گزارش ایلنا٬ سیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در این نشست گفت: غرب آسیا شاهد تحولات عمیقی است و قدرت‌های فرامنطقه‌ای و وابستگان آن‌ها در منطقه برنامه‌های پیچیده‌ای را برای تغییر ژئوپلیتیک منطقه در جهت منافع خود تدارک دیده‌اند.

وی افزود: شناخت و پیش‌بینی برنامه‌های آنها می‌تواند به طراحی راهبرد مناسب جهت تحقق اهداف عالیه نظام کمک کند.

خرازی با تاکید بر حساسیت تدوین راهبردهای روابط خارجی گفت: اطلاع از راهبرد دیگران کمک می‌کند تا در دام توطئه‌های آنها گرفتار نشویم.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین وقوع انقلاب اسلامی در ایران را دارای اهدافی فراملی از جمله بیداری جهان اسلام خواند و افزود: انقلاب اسلامی در جهان اسلام بازتاب طبیعی تعیین کننده‌ای داشته است، به طوری که رعایت شعائر اسلامی و سطح و دامنه و بیداری و آزادی خواهی مردم در کشورهای اسلامی اینک با وضعیت ۳۵ سال پیش آن‌ها تفاوت بسیار یافته است.

آثار برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بر آینده منطقه، راهبردهای مقابله با نفوذ قدرت‌های فرا منطقه‌ای در منطقه و وضعیت حال و آینده جبهه مقاومت، راهبرد تامین اهداف انقلاب اسلامی و تحقق منافع ملی نظام در حل بحران‌های منطقه، از جمله مسایل کلانی بود که کار‌شناسان در این نشست به بحث و بررسی آن پرداختند.

کد خبر : ۳۰۶۸۵۸