خبرگزاری کار ایران

غریبانی با اشاره به جلسه با خاتمی:

شورای‌عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان تشکیل می‌شود

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: انتشار خبر کذب انحلال شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، یک ترفند سیاسی خارج از عرف و قاعده است که آن‌را تقبیج می‌کنیم.

علی‌محمد غریبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به انتشار خبری درخصوص انحلال شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، اظهار داشت: بنابر مصوبه آیین‌نامه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، تنها مرجع اطلاع‌رسانی اخبار این شورا، سخنگوی شورای هماهنگی است.

وی افزود: البته تمامی اعضا می‌توانند نظرات حزبی و سیاسی خود را در گفت‌وگو با هر رسانه‌ای بیان کنند٬ اما طبیعتاً تنها هیچ‌یک از اعضا به‌جز سخنگو حق ندارد٬ نسبت به انتشار اخبار شورای هماهنگی اقدام کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به برگزاری جلسه ظهر امروز با سیدمحمد خاتمی اعلام کرد: بنابر تصمیمی که در شورای هماهنگی اتخاذ و در جلسه امروز نیز بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت، نظر آقای خاتمی به عنوان لیدر جریان اصلاحات نیز بر همین منوال است که نهادی با وظیفه شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، به‌عنوان یک شورای سیاست‌گذاری عمل کرده و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان‌ها نیز همچون گذشته و حتی فعال‌تر از پیش، به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

وی افزود: انتشار خبر انحلال شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارغ از این‌که از حقیقت به‌دور است و به‌صورت ناقص درج شده و ثانیاً هیچ منبعی برای آن اعلام نشده‌ است و برای ما روشن نیست که با چه هدفی چنین خبری مطرح شده است.

دبیر مجمع اسلامی مهندسین کشور خاطرنشان کرد: حقیقت این است که نامه‌ای به آقای خاتمی نوشته شده و در آن بحث سیاستگذاری در مرکز قید شده و شورای‌عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان که ۳۲ عضو این شورا را ۲۱ نفر از دبیران شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به‌علاوه ۱۱ نفر از اعضای کمیته راهبردی شورای مشورتی تشکیل می‌دهند، با ارسال نامه‌ای به آقای خاتمی ذکر شده سیاست‌گذاری‌های انتخاباتی از مرکز مدیریت شود و این مسئله به‌هیچ عنوان به‌معنای تعطیلی یا انحلال شورای هماهنگی و عدم فعالیت‌ انتخاباتی این شورا در استان‌ها نیست. لذا تا کنون نامه ای نوشته شده و قرار است تصمیم گیری شود که خود آقای خاتمی به عنوان لیدر جریان اصلاحات در اینمورد نظر خواهند داد.

غریبانی اضافه کرد:  این نامه صرفاً مربوط به لزوم انجام سیاست‌گذاری انتخاباتی در مرکز است که توسط شورای‌عالی ۳۲ نفره سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان صورت خواهد گرفت و در استان‌ها نیز ترکیبی مشابه وجود خواهد داشت.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در مورد بحث های مطرح شده مبنی بر نام بردن از برخی افراد به عنوان موافق و مخالف، خاطرنشان کرد: اسامی که به عنوان مخالف مطرح شده بودند، اصلا در آن روز در جلسه حضور نداشتند و اینگونه مباحث امنیت موافق یا مخالف را به خطر می اندازد چراکه هرکس حق دارد در مورد موضوعی نظر موافق یا مخالف داشته باشد اما هیچگاه بنای ما این نبوده که اسامی موافقان یا مخالفان یک مسئله را مطرح کنیم و این نخستین بار است که چنین بحثی به میان می آید.

وی افزود: دوستان ما در کمیته انتخابات زحمات بسیاری کشیده اند؛ اصلا بنا بر این نبوده که کسی بخواهد همه زحمات این مدت را نادیده بگیرد و اساسا چنین چیزی ممکن نیست که همه تلاش ها نادیده گرفته شود.

غریبانی تصریح کرد: وقتی قرار است موردی مصوب شود تا جایگزین چیزی شود، اینطور نیست که مسئله نخست مخدوش شود. زیرا در صورت تصویب هم، تا آماده شدن نهاد مصوب، همان نهاد قبلی باید کار را ادامه دهد. مضاف بر اینکه همین دوستانی که فعالیت می کنند، کار جدید را ادامه خواهند داد و همین افراد اصلاح طلب که تاکنون فعالیت داشتند، باید کار را ادامه دهند. اینکه فکر کنیم نهادی منحل شده و نهاد جدیدی ساخته شده و افراد دیگری قرار است کار را آغاز کنند، خیلی ساده انگاری است. البته در مورد دوستان از استان های مختلف سوالهایی داشتند که توضیح دادیم  مسئله چه بوده و نگرانی وجود ندارد.

کد خبر : ۳۰۶۸۸۵