خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

جنگ تحمیلی در تاریخ معاصر تنها جنگی است که ذره‌ای از خاک میهن جدا نشد

یک نماینده جانباز مجلس گفت: جنگ تحمیلی و دفاع هشت‌ساله ایرانیان در برابر تجاوز دشمن٬ در تاریخ معاصر تنها جنگی است که ذره‌ای از خاک میهن جدا نشد

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ با بیان این­که در تاریخ معاصر، ایران تنها کشوری است که در جریان جنگ تحمیلی، حتی وجبی از خاکش را از دست نداده است، عنوان کرد: کسانی که ریشه در ریشه انقلاب و نظام دارند و نزدیک به چهار دهه همراه انقلاب و مردم بوده‌­اند، باید کماکان همراه انقلاب بمانند و در این میان نمی‌­توانیم خدمات جانبازان، رزمندگان و ایثارگرانی که در هشت سال دفاع مقدس، تبدیل به اسوه مقاومت و ایستادگی آیندگان این مرز و بوم شده‌اند را فراموش کنیم.

این نماینده جانباز مجلس نهم اضافه کرد: آن­چه مهم است این است که تمام دستگاه‌­های تصمیم­‌گیری و تصمیم‌سازی، به خدمات کسانی که در هشت سال دفاع مقدس بزرگ‌ترین فداکاری­‌ها را کرده‌­اند، احترام بگذارند.

وی با اشاره به جمله حضرت امام خمینی (ره) درخصوص لزوم ملاک قرار دادن وضعیت حال افراد، اظهار داشت: هنگامی که می‌­گوییم ملاک وضعیت حال افراد است، منظور این نیست که وضعیت گذشته افراد اهمیت ندارد و زحمات ارزشمند و خدمات مثبت افراد در گذشته را فراموش کنیم.

جعفرزاده افزود: بی‌­شک یک از نکاتی که وضعیت کنونی کسی را تضمین می‌­کند، خدمات مثبت او در گذشته هست. به این اعتبار اگر فردی امروز خدمات مثبتی برای نظام دارد، تنها سابقه مثبت اوست که می‌­تواند مثبت‌بودن ادامه راه او را تضمین کند، آن­‌چنان که اگر عملکرد امروز فردی دچار خدشه شد، نباید گذشته مثبت او را فراموش کنیم و خدماتی که برای انقلاب و نظام انجام داده را نیز ملاک قرار دهیم.

نماینده مردم رشت با بیان این­که برخی افراد در درک درست این جمله معروف امام خمینی (ره) ‌ دچار سوءتفاهم­‌اند، خاطرنشان کرد: کسانی که امروز وضعیت بسیار مثبتی دارند اما در گذشته و در کوران مشکلات این کشور، هیچ نقشی نداشتند و در سختی‌­های دیروز همراه مردم نبودند، آن­چنان که باید قابل اعتماد نخواهند بود اما کسی که از ابتدا تا امروز همیشه سرباز انقلاب و رهبری بوده، باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: طبیعی است، خدمات کسانی که از پیش از انقلاب و پس از آن، چه در زندان­‌های منفور شاه و چه در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن همواره همراه مردم بوده­‌اند، از حافظه مردم پاک نخواهد شد و مردم بزرگوار ایران همیشه به یاد آنان خواهند بود.

وی با اشاره به وضعیت خاص کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: مدیریت کشور همواره بنابر شرایط خاص هر دوره زمانی متفاوت است و انتقاد از عملکرد گذشته نیز باید با در نظر گرفتن شرایط زمانی مورد قضاوت قرار بگیرد و همیشه باید تصمیمی بگیریم که در آینده پشیمان نشویم.

این نماینده جانباز مجلس نهم با انتقاد از این گفته که برخی از بزرگان انقلاب در جریان امضای قطعنامه ۵۹۸، حضرت امام (ره) را مجبور به پذیرفتن پایان جنگ کرده‌­اند، تصریح کرد: این گفته ناشی از عدم شناخت درست حضرت امام است و هیچکس توانایی این را که امام خمینی (ره) را مجبور به انجام کاری برخلاف خواستش بکند، ندارد و حضرت امام (ره) همواره راه انقلاب را بنابر مصالح ملی و با انتخاب خود مشخص می‌­فرمودند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان با اشاره به تکرار چنین مدعیات بی­‌اساسی درباره مذاکرات هسته­‌ای و تحمیل توافق به مقام معظم رهبری، تصریح کرد: همان­طور که پیروزی در جنگ تحمیلی تنها در سایه رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) میسر شد، امروز هم اگر راهنمایی­‌های رهبری نبود، مذاکرات هم تا نقطه مثبت کنونی ادامه نمی‌­یافت و آن­چه منجر به دستیابی به چنین دستاوردهای مهمی در مذاکرات هسته‌­ای شد، بی­شک همین هدایت‌­های رهبری بوده ­است.

کد خبر : ۳۰۶۹۹۱