خبرگزاری کار ایران

امیر صالحی در جمع خبرنگاران:

قطع‌نامه ۲۲۳۱ محدودکننده برجام نیست

فرمانده کل ارتش گفت: قطعنامه ۲۲۳۱ محدود کننده برجام نیست و شرایط این قطعنامه با وضعیت برجام و توافق گره نخورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ امیر سرلشگر عطاءالله صالحی در حاشیه رژه ۳۱ شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به توافق هسته‌ای اظهار داشت: آنچه به عنوان برجام به توافق طرفین مذاکرات هسته‌ای رسیده، قراردادی فنی که طرفین این مذاکرات پای آن ایستاده‌اند٬ ما شاهد انجام بحث‌هایی در هر دو کشور اصلی طرف قرارداد یعنی ایران و آمریکا هستیم.

وی افزود: هنوز هیچ چیز به تایید نهایی نرسیده و ما کماکان در حال بررسی شرایط مختلف این توافق هستیم که در صورتی که مطابق با میل ما بود آن را می‌پذیریم و در غیر این صورت چیزی از دست نداده‌ایم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: قطع‌نامه‌ها و همچنین قطع‌نامه ۲۲۳۱ اساسا محدودکننده برجام نیست و شرایط این قطعنامه با وضعیت برجام و توافق گره نخورده است.

وی افزود: این قطع‌نامه شرایط خاص خودرا دارد. در طول ۷۰ سال گذشته ما شاهد صدور قطع‌نامه‌های بسیاری علیه‌مان بودیم و همچنین شاهد بودیم که قطع‌نامه‌هایی نیز به نفعمان صادر شده است. با این حال ما در هر شرایطی در برابر این قطعنامه‌ها پاسخی منطقی داشتیم.

صالحی با اشاره به تحویل بسته غرامتی تسهیلاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی یادآور شد: در طول تاریخ شاهد پارس کردن‌های رژیم صهیونیستی بوده‌ایم و امروز نیز اتفاق جدیدی نیفتاده است. رژیم صهیونیستی چه تسلیحات داشته باشد٬ چه نداشته باشد همین کار را تکرار می‌کند.

کد خبر : ۳۰۷۰۸۰