خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

امنیت بالایی کشور مرهون روحیه جهادی حاکم بر کشور است

رییس قوه مقننه کشورمان گفت: اگر امروز ایران امنیت بالایی دارد٬ به دلیل روحیه جهادی و پایداری حاکم بر کشور است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ علی لاریجانی در مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در تالار شهید مدرس مجلس و در جمع کارکنان بسیجی قوه مقننه برگزار شد٬ با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس فرصتی است که انسان یک حادثه مهم تاریخ را از منظرهای مختلف بررسی کند چراکه دفاع مقدس یک امر گذرا نبود و انرژی برای کشور ایجاد کرده و همچنین پیام‌های بسیاری به دنبال داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به موضوع دفاع مقدس از منظرهای مختلف می‌توان نگاه کرد افزود: اینکه چرا جنگ رخ داده است؛ چه کسانی پشت آن بوده‌اند، چگونه برخی از پیروزی‌ها ایجاد شد؟ چه حوادثی درون کشور داشته و... دانستن همه اینها کمک می‌کند توشه راه برای ما در مسیر قوی‌تر شود. من به سه بخش از این موضوعات اشاره می‌کنم.

لاریجانی افزود: در ادامه حملاتی که به فرودگاه‌های ایران در ایام جنگ شد، عقبه‌ها و مسائل بسیاری نهفته است. افرادی از کشورهای دنیا صدام را تهدید می‌کردند و پیغام می‌دادند که این کار‌ها را علیه ایران انجام دهند و در‌‌ همان زمان آمریکایی‌ها نماینده‌ای فرستادند و به صدام گفتند ما پشتیبانی‌ات می‌کنیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه علاوه بر حمایت‌های جهان غرب کشورهای منطقه نیز کمک حال صدام بودند٬ اضافه کرد: آنها در واقع می‌خواستند کاری کنند که پیروزی در یک هفته برای صدام رخ دهد و حتی در حمایت از صدام با یکدیگر مسابقه می‌دادند.

لاریجانی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه با یکدیگر همدست شده بودند٬ افزود: یکی از مسئولان کشورهای منطقه به من گفت ما در زمان جنگ ۴۰ میلیارد دلار به صدام کمک کردیم. در واقع یک همگرایی بین‌المللی علیه ایران شکل گرفته بود. اما این وقایع دو درس به دنبال داشت؛ اینکه اگر همه ایرانیان متحد باشند دشمنان نمی‌توانند علیه ایران کاری کنند و اگر امروز ایران امنیت بالایی دارد٬ به دلیل روحیه جهادی و پایداری حاکم بر کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آن‌ها بعد از مدت کوتاهی به دست‌وپا افتادند و مدام قطعنامهٔ اتمام جنگ صادر می‌کردند تا هرچه زود‌تر آتش‌بس شود و پایداری‌هایِ آن زمان باعث امنیت دائم در ایران شد تا کشورهای منطقه هم متوجه شدند که نمی‌توان حریف ایران شوند و در این رابطه آسیب‌های بسیاری دیده و زجر کشیدند.

وی با بیان اینکه ایران هیچ وقت قصد تعدی به کشوری را ندارد٬ افزود: اگر کسی قصد تجاوز به ایران اسلامی داشته باشد٬ این مردم جواب دندان‌شکنی را به آنها خواهند داد. این در حالی است که ایران در زمان جنگ وضع خوبی نداشت و بنی‌صدر مدام با شهید آیت‌الله بهشتی و روسای حزب جمهوری اسلامی درگیر بود و نمی‌گذاشت کشور در شرایط جنگ آرامش داخلی داشته باشد و حتی به رزمندگانی که در جنوب در حال جنگ بودند سلاح نمی‌رساند.

ادامه دارد...

کد خبر : ۳۰۷۲۲۲