خبرگزاری کار ایران

مجید انصاری:

مسببان مشکلات طلبکار شده‌اند/ برخی امید به رد صلاحیت اصلاح‌طلبان دارند

عضو مجمع روحانیون مبارز با انتقاد از سیاست جریان رقیب برای اصلاحات هراسی در جامعه گفت:‌ جریانی چشم و امیدش به رد صلاحیت جریان مقابل است و به این فکر می‌کند که اعضای تیم رقیب اخراج شود تا تیم آن‌ها بتواند گل بزند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام مجید انصاری در نشست شعبه تهران حزب ندای ایرانیان گفت: تجربه به دست آمده جوامع بشری و کشورهایی که بیشتر سابقه دموکراسی دارند، نشان می‌دهد که وجود احزاب فراگیر، آزاد و قوی از الزامات اجتناب ناپذیر دموکراسی است. اگر احزاب اسمی نبودند عملا وجود حزب رسمی و واقعی انکار می‌شد.

عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به وضعیت احزاب در دوره گذشته تاکید کرد: طی هشت سال گذشته در عمل احزاب رسمی، استاندارد و قانونی با موانع در شکل گیری مواجه شدند. از این رو در دولت تدبیر و امید که برخاسته از انسجام اجتماعی غیر قابل انکار اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ بود، ‌ موانع ایجاد و فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی برداشته شد.

معاون رییس جمهور افزود: دولت سعی دارد که نه در شعار بلکه در عمل موانع را از سر راه احزاب برداشته و در چارچوب قانون حرکت کند.

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارزه تصریح کرد: اگر احزاب کارکرد درستی داشته باشند، نمایندگانی که به مجلس می‌روند با احزابشان هماهنگ خواهند بود و دیگر اتفاقاتی همچون آنچه که در هشت سال دولت قبل رخ داد، ‌دیگر حادث نخواهد شد.

وی اضافه کرد: احزاب عرصه حضور و نقش آفرینی اقشار مختلف به خصوص در عرصه سیاسی کشور هستند و از انسداد سیاسی جلوگیری می‌کنند.

معاون رییس جمهور با اشاره به نقش رسانه‌ها در فضای سیاسی کشور گفت: احزاب باید از ارگان رسمی آزاد برخوردار باشند. خط قرمز‌ها در دموکرات‌ترین کشورهای جهان نیز وجود دارد و در قانون اساسی و نهادهای بین المللی نیز به رسمیت شناخته شده است. اما برخی عنوان می‌کنند برای اینکه از خطوط قرمز حضرت امام (ره) عبور نکنند نباید حق اصلاح طلبان را به رسمیت بشناسند.

انصاری ادامه داد: ‌از ابتدای جمهوری اسلامی حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود از خطوط قرمزهای نظام اسلامی معرفی شد اما نمی‌شود به نام ارزش‌های دین اینقدر خط قرمز ترسیم کرد که مسیر برای حرکت وجود نداشته باشد.

وی یادآور شد: یک جریان خاصی وجود دارد که سعی دارد اصلاحات هراسی را جا بیاندازد؛ جریانی چشم و امیدش به رد صلاحیت جریان مقابل است و به آن فکر می‌کند که اعضای تیم رقیب اخراج شود تا تیم آن‌ها بتواند گل بزند.

وی با اشاره به اظهارنظر برخی افراد مبنی بر رد صلاحیت اصلاح طلبان اضافه کرد: برخی به اسم شورای نگهبان صحبت‌هایی را ایراد می‌کنند که‌ شأن این شورا را پایین می‌آورد. این عده به جای ارایه برنامه و معرفی نامزدهای خود به جامعه، محدودیت ایجاد کردن برای رقیب را در دستور کار قرار دادند چرا که رقیب قوی است و اگر اسم رقیب مطرح شود، جاذبه دارد.

معاون رییس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: دشواری‌هایی باقی مانده در عرصه اقتصاد برای این دولت به مراتب دشوار‌تر از مسایل بعد از جنگ تحمیلی است. هزینه‌های فوق تحمل، بدهی‌های سنگین و تخریب منابع درآمدی و مشکلاتی که از رهگذر بی‌تدبیر‌ها به وجود آمده است در کنار تحریم، پیش روی دولت قرار دارد و در مقابل کسانی که شش قطعنامه را به بار آورده‌اند، امروز طلبکارند.

انصاری در پایان توصیه‌هایی نیز به اعضای حزب ندای ایرانیان بیان کرد و گفت: اجرای اخلاق تخریب شده در جامعه باید در دستور کار قرار بگیرد. باید با تهمت زنی‌ها، دروغ پردازی‌ها، نگه نداشتن حرمت بزرگان و سایر بی‌اخلاقی‌هایی که در جامعه رواج پیدا کرده ایستاد. البته در برابر بداخلاقی‌ها نباید مقابله به مثل کنیم بلکه باید با اخلاق در مقابل آن بایستیم.

کد خبر : ۳۰۷۲۵۴