خبرگزاری کار ایران

مطهری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

روحانی در سازمان ملل ضمن تأکید بر آرمان‌ها٬ به اجرای برجام کمک کند

نماینده مجلس نهم گفت: سیاست کلی انقلاب اسلامی یعنی برقراری رابطه خوب و صلح‌آمیز با همه ملت‌ها و کشورهای جهان٬ غیر از کشور جعلی اسرائیل.

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری کشورمان به نیویورک و سخنرانی در مقر سازمان ملل متحد، اظهار داشت: از نظر من آقای روحانی باید به‌گونه‌ای صحبت کنند که به اجرای برجام کمک کند. البته ایشان همچنین باید بر آرمان‌های انقلاب اسلامی همچون آزادی فلسطین تاکید کنند و نشان بدهند که اینگونه نیست که ایران با توافق هسته‌ای، از آرمان‌های انقلاب عقب‌نشینی خواهد کرد.

وی افزود: نکته دیگری که باید در سخنان رئیس‌جمهوری بازتاب یابد٬ این است که سیاست کلی انقلاب اسلامی یعنی برقراری رابطه خوب و صلح‌آمیز با همه ملت‌ها و کشورهای جهان٬غیر از کشور جعلی اسرائیل، به دنیا اعلام شود.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: ما به دنبال انزوا و اینکه دور خودمان دیوار بکشیم،‌ نیستیم. بلکه خواهان تعامل و تبادل در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم و برای دنیا پیام جدید داریم.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما نظام خانوادگی، جزایی، حقوقی، اقتصادی و سیاسی خاصی داریم و خلاصه برای دنیا حرف داریم. به هر میزانی که روابط بهتری با دنیا داشته‌باشیم، ابلاغ این پیام برایمان آسانتر خواهد بود.

مطهری در پایان در پاسخ به سوالی درباره خروج نمایندگان کشورهای خارجی در جریان سخنرانی رئیس‌جمهور پیشین کشورمان، تصریح کرد: امکان تکرار چنین اتفاقی وجود دارد زیرا هنگامی که رئیس‌جمهور علیه رژیم صهیونیستی صحبت کنند، احتمالاً نمایندگان بسیاری از کشورها سالن را ترک می‌کنند. اما خالی شدن صندلی ها برای ما اهمیتی ندارد، مهم این است که ما حرف خودمان را بزنیم.

کد خبر : ۳۰۷۶۷۰