خبرگزاری کار ایران

قشقاوی خبر داد:

اعزام یک هیات ایرانی به عربستان برای بررسی فاجعه منا

معاون وزیر خارجه ایران از سفر یک هیات ایرانی برای بررسی فاجعه منا به عربستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن قشقاوی معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزیر خارجه ایران با اشاره به تشکیل ستاد ویژه‌ای در وزارت خارجه برای پیگیری فاجعه منا گفت: بر حسب نظر وزیر خارجه و کمیته ویژه‌ای که در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است، مقرر شد که بنده به همراه هیاتی از مدیران منطقه‌ای، مدیرکل کنسولی و دبیرکل جمعیت هلال احمر و هم‌چنین یک هیات رسانه‌ای در اسرع وقت به محض دریافت ویزا به عربستان برویم.

او سه هدف اصلی این هیات را در وهلهٔ اول تعیین تکلیف هرچه زود‌تر مفقودان این فاجعه، انتقال جان باختگان این فاجعه به کشور و رسیدگی به مصدومان و هم‌چنین پی‌گیری علت این فاجعهٔ تلخ که گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد آن مطرح است عنوان کرد.

قشقاوی با بیان این کمیته ویژه‌ای که در وزارت خارجه تشکیل شده به خوبی در حال انجام وظیفه است ادامه داد: بعدازظهر نیز جلسه‌ ویژه‌ هیات دولت تشکیل خواهد شد و صبح امروز نیز کمیته‌ای در شورای عالی امنیت ملی کشور این موضوع را بررسی کرد.

وی که با بخش خبری گفت‌وگو می‌کرد، در مورد تعداد حجاج مفقودی نیز تصریح کرد: آماری که اکنون وجود دارد حضوری و می‌دانی و از کاروان‌ها به‌دست آمده است. برخی از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری هستند و یا در کاروان‌های دیگر حضور دارند بنابراین باید اجازه دهید که آمار دقیق در مورد مفقودان بعد از روشن شدن دقیق وضعیت آن‌ها اعلام شود.

کد خبر : ۳۰۷۷۰۶