خبرگزاری کار ایران

بیانیه جمعیت زنان مسلمان نواندیش:

دولت عربستان مسئول مستقیم تامین امنیت زائران خانه خداست

جمعیت زنان مسلمان نواندیش در واکنش به حادثه دلخراش و تاسف بار جان باختن جمعی از زائرین خانه خدا بیاینه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، بیانیه جمعیت زنان مسلمان نواندیش در پی به جان باختن زائران خانه خدا واکنش نشان داد که متن بیانیه این تشکل به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر دلخراش و تاسف آور کشته شدن جمعی از زائران ایرانی و غیر ایرانی خانه خدا، همه ایرانیان را در غم و ماتم فرو برد.

این اتفاق در مناسکی که باید نماد وحدت همه مسلمانان جهان باشد و نمایشی باشکوه از گردشی عاشقانه و عارفانه مومنان را بر گرد معبود و محبوب خویش به دنیا عرضه کند، به حادثه‌ای تلخ و فراموش ناشدنی در تاریخ امروز و فرداهای ذی الحجه مسلمانان مبدل گشت.

جمعیت زنان مسلمان نواندیش ضمن اعلام همدردی با کلیه بازماندگان و طلب مغفرت و رحمت برای جان باختگان و صبر برای بازماندگان این حادثه تاسف بار انتظار دارد، مسئولان امر در اسرع وقت همه اقدامات لازم را برای التیام بازماندگان و پیگیری درمان مصدومان و یافتن مفقودان به بجا مانده به عمل آورند.

همچنین انتظار می‌رود دولت محترم نسبت به بررسی دلایل وقوع این واقعه، و تلاش برای پیشگیری وقایع تاسف بار از این دست، همه توان و امکانات خود را به کار گیرد.

بدیهی است در این پیگیری دولت میزبان که مسئول مستقیم تامین امنیت زائران خانه خداست، باید نسبت به جبران این آسیب‌ها و اطمینان بخشی لازم به دولت‌ها برای جلو گیری از تکرار این وقایع تلخ و جبران ناپذیر، تدابیر لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

جمعیت زنان مسلمان نو اندیش

  • ۳مهر ماه ۱۳۹۴
کد خبر : ۳۰۷۷۵۶