خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

ریاض به جای توجیه‌های غیرعقلانی پاسخگوی حادثه منا باشد

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ضمن تاکید بر پیگیری وضعیت مجروحان، جانباختگان و مفقودان فاجعه منا هجمه رسانه‌های سعودی را علیه حجاج ایرانی را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا٬ حسین امیرعبداللهیان در رابطه با فاجعه منا گفت: عربستان در فاجعه منا قصور کرده است و کشته شدن زائران ایرانی نتیجه سوءمدیریت کارگزاران سعودی مناسک حج بوده است.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه در واکنش به هجمه رسانه‌های سعودی و طلبکاری عربستان که از روز گذشته در رابطه با فاجعه منا آغاز شده است، گفت: مسئولیت فاجعه منا مستقیما متوجه عربستان است و ریاض به جای توجیه‌های غیرعقلانی باید پاسخگوی این حادثه دردناک باشد.

وی در ادامه با اشاره به موضع‌گیری صریح مقام معظم رهبری گفت: ایران خواهان پیگیری فاجعه منا با رعایت حق و انصاف است. اتهام‌های مطرح شده علیه حجاج ایرانی یا هر کشور دیگری در خصوص علت فاجعه منا یک اتهام بی‌اساس و فرار به جلو است.

این دیپلمات ارشد کشورمان که با خانه ملت گفت‌وگو می‌کرد٬ اظهار داشت: مسئولیت همه مسائل مرتبط با حجاج و مناسک حج بر عهده عربستان سعودی است و براساس قوانین بین‌المللی آنها باید پاسخگو باشند.

پس از فاجعه منا مزدوران سایبری عربستان اتهاماتی را برای زمینه سازی جهت هجمه رسانه‌ای آل‌سعود علیه حجاج ایرانی را آغاز کردند. حمله اتاق جنگ ریاض برای سرپوش گذاشتن بر قصور عربستان در کشتار حجاج ایرانی روز گذشته با اتهامات واهی ملک سلمان، پادشاه عربستان تکمیل شد.

کد خبر : ۳۰۸۱۵۲