خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس جمهور بولیوی:

هیچ دولت ثالثی نمی‌تواند برای مناسبات تهران-لاپاز تصمیم‌گیری کند

رییس جمهوری با اشاره به ایستادگی و مقاومت ملت ایران برای رسیدن به اهداف خود و دستیابی به موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، گفت: اگر همه دولت ها و ملت‌ها برای رسیدن به اهدافشان در برابر قدرتمندان و زورگویان بایستند، پیروز خواهند شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه به وقت نیویورک در دیدار "اوو مورالس" رییس‌ جمهوری بولیوی، روابط دو کشور را صمیمانه و دوستانه برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچ دولت ثالثی نمی‌تواند در خصوص مناسبات ایران و بولیوی تصمیم‌گیری کند و ما در خصوص هر آنچه به نفع دولت و ملت خود می‌دانیم، مستقل تصمیم گیری خواهیم کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه کشورهای آمریکای لاتین بویژه بولیوی برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت ویژه ای هستند، افزود: باید در راستای توسعه و تقویت مناسبات همه جانبه با یکدیگر تلاش کنیم.

روحانی فشار و تحریم قدرت‌های بزرگ در موضوع هسته‌ای را برای تسلیم شدن ملت ایران در برابر خواسته های آنان دانست و گفت: مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات توانستند قدرتمندانه همه اصولی که بر آن اصرار داشتیم را مطرح کنند تا ملت ایران با ایستادگی و مقاومت به اهداف خود در این مذاکرات برسد.

رییس جمهوری گفت: ایران در این مذاکرات چندین موفقیت را همزمان به دست آورد و این یعنی اگر همه کشورها برای رسیدن به اهداف خود در برابر قدرتمندان بایستند، پیروز خواهند بود.

روحانی موفقیت در مذاکرات را پیروزی همه دوستان ایران در دنیا دانست و خاطر نشان کرد: پیام توافق هسته ای با ایران این است که قدرتمندان باید بدانند که هرگز نمی‌توانند در برابر خواست یک ملت بایستند.

رییس جمهوری حفظ ارتباط تنگاتنگ میان دولت‌ها و ملت‌های در حال توسعه را تنها راه موفقیت آنان در برابر قدرتمندان برشمرد و تصریح کرد: اگر ملت‌های مستقل دست به دست هم بدهند بسیار قدرتمند خواهند شد و در این راستا ایران و بولیوی باید در جهت توسعه و تحکیم مناسبات همه جانبه و اهداف مشترک تلاش کنند.

اوو مورالس رییس‌ جمهوری بولیوی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس‌ جمهوری کشورمان و خرسندی بخاطر موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: موفقیت ایران در این مذاکرات باعث مباهات و افتخار ما بوده و این پیروزی، موفقیت علیه امپریالیسم است.

رییس‌ جمهور بولیوی با تأکید بر ضرورت وحدت میان دولت‌ها و ملت‌های در حال توسعه خواستار توسعه و تحکیم روابط تجاری و اقتصادی با ایران و انتقال دانش و تجربیات متخصصان ایرانی به بولیوی شد.

اوو مورالس همچنین بر ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک میان دو کشور برای ارتقاء سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و بولیوی اشاره کرد.

کد خبر : ۳۰۸۴۰۷