خبرگزاری کار ایران

لاریجانی از سازمان همکاری کشورهای اسلامی خواستار شد؛

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی فاجعه منا

رئیس مجلس گفت: بی‌تردید مسئولیت مصبیت عظمی فاجعه منا و حوادث دیگر در مراسم حج بر عهده دولت پادشاهی عربستان سعودی بوده و باید در برابر افکار عمومی و ماتم‌زده مسلمانان جهان، بدون فرافکنی، پاسخگو باشند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی به رؤسای مجالس کشورهای اسلامی، وقوع فاجعه مصیبت‌بار منا و جان باختن جمع زیادی از مسلمانان جهان را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

السلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

فاجعه مصیب‌بار «منا» که منجر به جان باختن و مصدوم شدن جمع زیادی از مؤمنان می‌ه‌مان خداوند رحمان از کشورهای گوناگون گردید و نیز حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام موجی از غم و اندوه در جهان اسلام گسترانید و عید مسلمانان را به عزا تبدیل نمود و این در حالی است که خداوند مکه را بلد امن خود قرار داده است.

بی‌تردید مسئولیت این مصیبت عظمی و حوادث دیگر در مراسم حج به عهده دولت پادشاهی عربستان سعودی بوده و مسئولین این کشور باید در مقابل افکار عمومی و ماتم‌زده مسلمانان جهان، به دور از هر گونه فرافکنی، پاسخگو باشند.

مجلس شورای اسلامی ایران ضمن ابراز تسلیت به مسلمانان جهان و اظهار همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان، از مجالس کشورهای اسلامی می‌خواهد، با عنایت به عظمت حادثه مزبور و حوادث مشابه در سال‌های گذشته در زمان برگزاری مناسک حج، برای عدم تکرار اینگونه حوادث دردناک در سال‌های آتی و در راستای برگزاری شایسته و بایسته این کنگره عظیم سالانه مسلمانان، تدبیری بیاندیشند.

مجلس شورای اسلامی ایران همچنین تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را برای ریشه‌یابی علت حادثه مذکور ضروری دانسته و آمادگی خود را برای حضور در این کمیته اعلام می‌دارد.

در پایان بار دیگر این مصیبت عظیم را به مسلمانان جهان تسلیت گفته، برای جان باختگان غفران الهی و برای مصدومین شفای عاجل از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

کد خبر : ۳۰۸۴۶۰