خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان با اشاره به تماس فوری با کاردار عربستان:

اقدامات سعودی برای تعیین وضعیت مفقودان کافی نیست

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان از تماس فوری خود با کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان از تماس فوری خود با کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران خبر داد و گفت: علی‌رغم قول مساعدت و برخی همکاری‌ها، اقدامات فعلی سعودی برای تعیین وضعیت مفقودان ناکافی است.

وی با بیان اینکه از مقامات وزارت کشور و حج سعودی انتظار داریم فوراً امکان دسترسی کنسولی به پیکر سایر جان‌باختگان ایرانی موجود در کانتینرهای منتقل شده به مکه را فراهم سازند، اظهار داشت: از مقامات سعودی انتظار داریم تا شناسایی و تعیین وضعیت تمامی مفقودان ایرانی حادثه منا را بدون فوت وقت به همکاری جدی و موثر و مسئولیت خود در این زمینه توجه نمایند.

معاون امور عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه کارگزاران حج ایران در مکه،‌ کماکان آماده کمک فوری و همکاری با وزارت حج عربستان سعودی در این مسیر هستند، یادآور شد: ایران تا تعیین وضعیت آخرین فرد موجود در لیست مفقودین به پیگیری جدی این موضوع ادامه خواهد داد و آماده هرگونه کمک برای تسریع در این روند است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: در این تماس فوری، کاردار سعودی در تهران ضمن تشریح آخرین اقدامات کشورش، قول داد فوراً موضوع را به مقامات ارشد عربستان منتقل کند.

کد خبر : ۳۰۸۴۸۸