خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

تلاش‌ها برای رسیدگی به وضعیت حادثه‌دیدگان منا بی وقفه ادامه می‌یابد

جلسه ویژه‌ ستاد رسیدگی به حادثه دیدگان منا عصر به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور وزرای کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین وزرای امور خارجه و اطلاعات تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه که امروز (دوشنبه) برگزار شد٬ با یادآوری مسئولیت دینی، اخلاقی و سیاسی دولت عربستان در قبال حادثه دیدگان و کشورهای اسلامی، بر لزوم اهتمام جدی و سریع‌تر دولت مردان سعودی در تعیین تکلیف مفقودین و همکاری در شناسایی پیکر‌ها و انتقال سریع جان باختگان به میهن اسلامی تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور اولویت اصلی همه‌ نهادهای مسئول را رسیدگی به وضعیت مفقودان، تعیین تکلیف آنان و شناسایی پیکر جان باختگان دانست و همهٔ دستگاه‌های اجرایی را به پیگیری مسئولیت‌هایی که در این زمینه دارند، مامور کرد و به مردم مسلمان ایران نیز اطمینان داد که تا تعیین تکلیف همهٔ زائران، این تلاش‌ها بدون وقفه ادامه خواهد یافت.

در این جلسه آخرین اخبار دریافتی از بعثه‌ مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت مستقر در مکه و گزارش پیگیری‌های سیاسی رییس جمهور و وزیر امور خارجه مورد بررسی قرار گرفت و بر بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های سیاسی و مدیریتی برای رسیدگی هرچه سریع‌تر به وضعیت مفقودین تاکید شد.

در این نشست همچنین هماهنگی‌های لازم برای انتقال سریع پیکر جان باختگان به کشور و برگزاری مراسم استقبال رسمی از آنان به عمل آمد.

کد خبر : ۳۰۸۷۱۰