خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در ساوه:

دولت سعودی در انتقال پیکر جان‌باختگان تقبل مسئولیت کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اقدامات دولت عربستان در حادثه منا باعث تأسف است٬ گفت: دولت سعودی باید در انتقال جانباختگان به ایران تقبل مسئولیت کند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی امروز (دوشنبه ۶ مهرماه) در سفر به شهرستان ساوه در جلسه شورای اداری مشترک استان مرکزی و شهرستان ساوه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جاری به موضوع تولید و رونق آن بسیار تأکید کردند و در این حوزه باید یک حرکت جهادی انجام شود چرا که اکثر بخش‌های کشور وابسته به حوزه تولید است و باید یک درک درست از شرایط کشور به وجودآید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما مدیران استانی بخش مهمی از کار هستید و برای حرکت جهادی در بخش تولید باید قدرت مدیران اجرایی را افزایش داد تا با اختیارات بیشتری مشکلات را حل کنند بنابراین با یک ارزیابی کلی می‌توان این موضوع را دریافت که بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به زمان حال نیست و از دوره‌های گذشته وجود داشت.

لاریجانی تأکید کرد: اما مسئله مهم دیگر در زمان حال حاضر حادثه منا است که توقع نمی‌رفت یک دولت اسلامی نسبت به بهترین بندگان خدا که هجرت کرده‌اند اینگونه برخورد کند و متأسفانه دولت آل سعود در وقوع این حادثه هیچ کنترلی نکرد و این موضوع مایه تأسف است.

وی افزود: به هر حال ما با این عارضه در دنیای اسلام مواجه هستیم و به طور حتم زائران خانه خدا باید به سلامت به کشور بازگردند و پیکر جانباختگان نیز باید هر چه سریع‌تر به ایران منتقل شود و دولت سعودی باید در این خصوص تقبل مسئولیت کند هر چند که طبق اطلاعات فردا بخش اول این موضوع صورت می‌گیرد و بقیه شناسایی‌ها باید به درستی انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت سعودی مشکل دارد ما آمادگی داریم تا نیرو و امکانات لازم را به این کشور ارسال کنیم تا سریع‌تر این مرحله انجام شود و باید به این نکته تأکید کرد که در حال حاضر یکی از مشکلات کشور همین حادثه منا است و باید برای رفع این مشکل وقت گذاشت چرا که طبق گفته مقام معظم رهبری در واقع همه ما در این حادثه داغدار هستیم.

کد خبر : ۳۰۸۷۱۲