خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

تعیین سرنوشت مفقودان برای ایران مهم است/ پیام جدی تهران به ریاض

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه تاکید کرد: تعیین سرنوشت مفقودان باقیمانده برای ما مهم است و قطعا برای خانواده‌های آنها هم مهم است که پیکرهای جان‌باختگان آنها به ایران منتقل شود.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه به صورت جدی به مقام‌های عربستان پیام دادیم تا یکایک مفقودان ما تعیین تکلیف نشوند و به ایران بازنگردند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با جدیت موضوع مفقودان را پیگیری می‌کند و تماس‌های دیپلماتیک برای این منظور جریان دارد.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها با مقام‌های عربستان توافق کرده‌اند که جان‌باختگان آنها در مکه مکرمه دفن شوند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تاکنون درخواستی را از خانواده‌ها در این باره داشته است نه به مصلحت می‌دانیم که چنین اجازه‌ای به عربستان داده شود زیرا تعیین سرنوشت مفقودان باقیمانده برای ما مهم است و قطعا برای خانواده‌های آنها هم مهم است که پیکرهای جان‌باختگان آنها به ایران منتقل شود.

معاون امور عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در ارتباط تلفنی شبکه خبر با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای تعیین وضعیت مفقودین حادثه منا و اهمیت این موضوع برای کشور اظهار کرد: در این راستا تمامی تلاش‌های دیپلماتیک برای تسریع روند جریان دارد.

کد خبر : ۳۰۸۸۰۲