خبرگزاری کار ایران

ابوترابی در جمع خبرنگاران:

کشورهای اسلامی در اداره مناسک حج حضوری منطقی داشته باشند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید مدیریت و اداره سرزمین وحی به دست مدافعان راستین کلام وحی وایمان آورندگان واقعی به پیامبر اعظم (ص) و همچنین دلسوزان امت اسلامی انجام شود و در این راستا کشورهای اسلامی حضوری منطقی و اصولی داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدحسن ابوترابی فرد امروز (سه شنبه ۷ مهرماه) در حاشیه تجمع بازاریان و اصناف که در مسجد حاج سید عزیزالله بازار تهران برگزار می‌شد٬ گفت: یکی از دلایل حادثه ناراحت‌کننده منا این است که کسانی در مسئولیت‌های برگزاری مناسک حج قرار گرفته بودند که از تجربه لازم برخوردار نبوده که این بی‌کفایتی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌کفایتی دیگر که باعث بروز حادثه منا شد این بود که متأسفانه اقدامات منطقی برای کاهش آسیب دیدگان و تعداد جانباختگان انجام نشد و ساعت‌ها حادثه دیدگان در آن وضعیت بدون رسیدگی مشخصی قرار گرفته بودند و حتی اجازه حضور و کمک دیگران نیز داده نمی‌شد.

ابوترابی فرد گفت: امیدوارم مسئولان عربستان با قبول مسئولیت، از تمامی مسلمانان عذرخواهی و نسبت به جبران گوشه‌ای از جنایات و ستم‌هایی که به مردم مسلمان وارد شد، اقدام کنند.

نایب رئیس مجلس در خصوص اداره حرمین شریفین گفت: باید مدیریت و اداره سرزمین وحی به دست مدافعان راستین کلام وحی وایمان آورندگان واقعی به پیامبر اعظم (ص) و همچنین دلسوزان امت اسلامی انجام شود و در این راستا کشورهای اسلامی حضوری منطقی و اصولی داشته باشند.

ابوترابی فرد افزود: در حادثه منا یک فاجعه انسانی رخ داده و سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل نیز حاکی از آن بود که در حادثه منا انسان‌ها مظلومانه جان باختند و قربانی عدم کفایت و عدم لیاقت مدیران عربستان شدند. در موضوع حادثه منا جامعه جهانی نیز مسئول و پاسخگو است.

کد خبر : ۳۰۸۹۱۸